EU schroeft promotiebudget fors op
De Europese Commissie wil in de komende zeven jaar het promotiebudget voor landbouwproducten verdriedubbelen tot 200 miljoen euro in 2020.

Opkomende markten bieden kansen voor Europese landbouwproducten, vindt landbouwcommissaris Dacian Ciolos van de Europese Unie (EU).
Hij verhoogt daarom het promotiebudget van 61,5 miljoen euro in 2014 tot 200 miljoen euro in 2020. Lidstaten moeten wel de helft co-financieren.
Toegevoegde waarde
De EU exporteerde in 2012 voor 114 miljard euro aan landbouwproducten. Tweederde daarvan is afkomstig van eindproducten met toegevoegde waarde. Ciolos wil dat landen meer gaan samenwerken bij het promoten.
Ook zouden productgroepen door landen gezamenlijk onder de aandacht kunnen worden gebracht in landen buiten de EU. Daarvoor zou de slogan ‘Enjoy, it’s from Europe' moeten worden gebruikt.
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners




Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Walker MT25I-32
2018, P.O.A.
-
Lemken Cultivator (geen schijveneg) Karat 10 (ZND) #75861
Gebruikt, € 14.959
-
Case IH PUMA 185 CVX AFS CONNECT
Gebruikt, P.O.A.
-
T6030 Range Command ECO
Gebruikt, € 34.900
Weer
-
Maandag21° / 4°10 %
-
Dinsdag22° / 6°10 %
-
Woensdag22° / 9°10 %