Bloemenpromotie+weg+bij+PT
© FloraHolland

Bloemenpromotie weg bij PT

De financiering van productpromotie en marktonderzoek voor de bloemisterij wordt per 2013 niet meer betaald uit heffingen van Productschap Tuinbouw. De PT-heffing daalt daardoor fors.

Telers en handelaren gaan op private wijze betalen voor promotie. De PT-sectorcommissie Bloemen gaf gisteren het advies aan het PT-bestuur om in te stemmen met deze overdracht.

Deze keuze sluit aan bij het uitgangspunt van het PT dat privaat moet gebeuren wat privaat kan. Het PT-bestuur concludeerde vorig jaar juni dat er juist bij promotie mogelijkheden zijn om dit privaat uit te voeren.

Heffingen fors lager

Door het besluit van de sector om promotie privaat te financieren vallen de PT-heffingen fors lager uit. Van het huidige PT-budget werd naar schatting 60% uitgegeven aan promotie-activiteiten via Bloemen Bureau Holland (BBH).

FloraHolland, de VGB en BBH werkten de afgelopen 2 jaar samen aan versterking van de consumentenmarketing. Ze gaan hun activiteiten op dit terrein bundelen in een nieuwe organisatie, BBH 3.0.

Weer

  • Donderdag
    11° / 10°
    60 %
  • Vrijdag
    11° / 7°
    70 %
  • Zaterdag
    13° / 7°
    10 %
Meer weer