Consument eet nog duurzamer
Consumenten hebben weer meer duurzaam voedsel gekocht. In het eerste halfjaar van 2012 is er ruim €1 miljard aan besteed. Dat is 23,4% meer dan in dezelfde periode vorig jaar, blijkt uit tussentijds onderzoek van het Landbouw Economisch Instituut (LEI).
De totale bestedingen aan voedsel stegen in dezelfde periode 1,2%. Consumenten besteedden opvallend meer aan de keurmerken Beter Leven en Scharrelvlees, respectievelijk een stijging van 65,1% en 171,4%.
EKO/Biologisch is het grootste keurmerk met 43,6% van de totale duurzame omzet.
Duurzaam vlees
Verder is ook gekeken naar bestedingen per productgroep. In de groep vlees en vleeswaren is de groei het sterkst. Het gaat dan vooral om vleesproducten met het Beter Leven keurmerk. Het grootste gedeelte duurzaam voedsel wordt via de supermarkten verkocht.
In de eerste helft van 2012 was dat 65% tegenover 60% in de eerste helft van 2011.
• Klik voor het complete rapport op bijgesloten pdf
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners

Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X590 (MID) #692207
Gebruikt, € 10.694
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker Maaidekken (HIL) #27087
Gebruikt, € 1.450
-
John Deere Tractor 6120M (LIE) #63476
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X167 (ZAN) #65695
Gebruikt, € 5.247
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Meewerkend voorman/-vrouw teelt
IBN - Beugen
Weer
-
Dinsdag19° / 11°80 %
-
Woensdag22° / 12°0 %
-
Donderdag24° / 11°5 %