Consument besteedt meer aan tuin
De omzet in tuinartikelen (inclusief tuinmeubelen) is de eerste 6 maanden van 2011 met € 2,3 miljard 3% hoger dan in 2010. De groei is vooral veroorzaakt door het groot onderhoud.
Dat wijst onderzoek in opdracht van Tuinbranche Nederland, Plant Publicity Holland en Productschap Tuinbouw uit.
Tuincentra vormen voor tuinartikelen veruit het grootste verkoopkanaal. Ze leveren wel iets aan marktaandeel in (-0,4%) ten opzichte van andere kanalen. Internet verzorgt inmiddels bijna 7% van de totale omzet en lijkt bezig aan een onstuitbare opmars.
Meerjarig
Meerjarige planten waren in trek. De omzet pluste met 6% tegenover dezelfde periode van 2010. Bij de eenjarige tuinplanten steeg de omzet met 2%.
Voor tuinplanten is het tuincentrum het favoriete aankoopkanaal met een marktaandeel van 65%. Vorig jaar was dit nog 67%. Ook de afzet van bloembollen, zaden en potten en vazen is een omzetstijging waar te nemen die vooral te danken geweest aan de tuincentra.
Bekijk meer over:
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners




Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Vicon Extra 332XF frontschijvenmaaier
2016, P.O.A.
-
Z665 Hydro
Gebruikt, € 2.000
-
Pottinger Jumbo 7200 L Combi opraapwagen
2009, P.O.A.
-
Valtra N 175 direct met RKT- GPS
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Meewerkend voorman/-vrouw teelt
IBN - Beugen
Projectmedewerker biodiversiteit
Agrarische Natuurvereniging Oost Groningen - Vlagtwedde, Westerwolde
Medewerker Agrarisch Natuurbeheer
Agrarische Natuurvereniging Oost Groningen - Vlagtwedde, Westerwolde
Weer
-
Zaterdag21° / 15°15 %
-
Zondag19° / 14°95 %
-
Maandag19° / 13°85 %