Consument besteedt meer aan tuin
De omzet in tuinartikelen (inclusief tuinmeubelen) is de eerste 6 maanden van 2011 met € 2,3 miljard 3% hoger dan in 2010. De groei is vooral veroorzaakt door het groot onderhoud.
Dat wijst onderzoek in opdracht van Tuinbranche Nederland, Plant Publicity Holland en Productschap Tuinbouw uit.
Tuincentra vormen voor tuinartikelen veruit het grootste verkoopkanaal. Ze leveren wel iets aan marktaandeel in (-0,4%) ten opzichte van andere kanalen. Internet verzorgt inmiddels bijna 7% van de totale omzet en lijkt bezig aan een onstuitbare opmars.
Meerjarig
Meerjarige planten waren in trek. De omzet pluste met 6% tegenover dezelfde periode van 2010. Bij de eenjarige tuinplanten steeg de omzet met 2%.
Voor tuinplanten is het tuincentrum het favoriete aankoopkanaal met een marktaandeel van 65%. Vorig jaar was dit nog 67%. Ook de afzet van bloembollen, zaden en potten en vazen is een omzetstijging waar te nemen die vooral te danken geweest aan de tuincentra.
Bekijk meer over:
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Stihl RT 5097.1
Nieuw, P.O.A.
-
ST1620
Gebruikt, € 2.500
-
Fendt Lotus 1250T getrokken schudder
2021, P.O.A.
-
Valtra T190
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Redacteur
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Leidinggevende Agroteam
Royal HZPC Group B.V. - Mitselwier
Specialist gewasverzorging
Syngenta Seeds - Zeewolde
Medewerker Mechanisatie
Syngenta Seeds - Zeewolde
Docent-Onderzoeker Innovatieve Plantenteelt
Hogeschool Van Hall Larenstein - Leeuwarden
Weer
-
Donderdag10° / 3°70 %
-
Vrijdag12° / 3°30 %
-
Zaterdag17° / 4°70 %