Consument besteedt meer aan tuin

De omzet in tuinartikelen (inclusief tuinmeubelen) is de eerste 6 maanden van 2011 met € 2,3 miljard 3% hoger dan in 2010. De groei is vooral veroorzaakt door het groot onderhoud.

Dat wijst onderzoek in opdracht van Tuinbranche Nederland, Plant Publicity Holland en Productschap Tuinbouw uit.

Tuincentra vormen voor tuinartikelen veruit het grootste verkoopkanaal. Ze leveren wel iets aan marktaandeel in (-0,4%) ten opzichte van andere kanalen. Internet verzorgt inmiddels bijna 7% van de totale omzet en lijkt bezig aan een onstuitbare opmars.

Meerjarig

Meerjarige planten waren in trek. De omzet pluste met 6% tegenover dezelfde periode van 2010. Bij de eenjarige tuinplanten steeg de omzet met 2%.

Voor tuinplanten is het tuincentrum het favoriete aankoopkanaal met een marktaandeel van 65%. Vorig jaar was dit nog 67%. Ook de afzet van bloembollen, zaden en potten en vazen is een omzetstijging waar te nemen die vooral te danken geweest aan de tuincentra.

Bekijk meer over:

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Donderdag
    10° / 3°
    70 %
  • Vrijdag
    12° / 3°
    30 %
  • Zaterdag
    17° / 4°
    70 %
Meer weer