Waddengroep gaat de breedte in

De Waddengroep gaat haar aandachtgebied verbreden met duurzaam toerisme, gastronomie, kunst en cultuur. Dat bleek gisteren tijdens de presentatie van 'Het Waddengebied...een goudomrande beleving'.

'We willen het vermarkten van de regio nog beter tot zijn recht laten komen', vatte voorzitter Harm Evert Waalkens het programma samen. Kunst en cultuur is daarom als ‘nieuwe loot’ aan het aandachtsgebied toegevoegd.

Ook het toerisme wordt meer betrokken bij de certificering: de toeristen moeten de ‘Waddenbeleving’ kunnen herkennen in de horeca. Onderdeel daarvan is onder meer dat de horeca streekeigen producten gebruikt.

Texels lamsvlees

Behalve deze nieuwe loten wil de Waddengroep ook de bestaande ‘paradepaardjes’ zoals Texels lamsvlees, cranberry’s, duindoorn, zilte groenten en spel verder uitbouwen en versterken. Ook de duurzame visserij krijgt een impuls.

Waalkens verwacht dat er met Waddenbeleving € 50 tot 75 miljoen kan worden vermarkt. Uitvoering van het projectprogramma kost ruim € 5 miljoen.

• Lees meer hierover deze zaterdag in Nieuwe Oogst, editie Noord en Oost/west

Ida Hylkema

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    14° / 7°
    70 %
  • Zaterdag
    15° / 7°
    70 %
  • Zondag
    15° / 5°
    20 %
Meer weer