Waddengroep gaat de breedte in
De Waddengroep gaat haar aandachtgebied verbreden met duurzaam toerisme, gastronomie, kunst en cultuur. Dat bleek gisteren tijdens de presentatie van 'Het Waddengebied...een goudomrande beleving'.
'We willen het vermarkten van de regio nog beter tot zijn recht laten komen', vatte voorzitter Harm Evert Waalkens het programma samen. Kunst en cultuur is daarom als ‘nieuwe loot’ aan het aandachtsgebied toegevoegd.
Ook het toerisme wordt meer betrokken bij de certificering: de toeristen moeten de ‘Waddenbeleving’ kunnen herkennen in de horeca. Onderdeel daarvan is onder meer dat de horeca streekeigen producten gebruikt.
Texels lamsvlees
Behalve deze nieuwe loten wil de Waddengroep ook de bestaande ‘paradepaardjes’ zoals Texels lamsvlees, cranberry’s, duindoorn, zilte groenten en spel verder uitbouwen en versterken. Ook de duurzame visserij krijgt een impuls.
Waalkens verwacht dat er met Waddenbeleving € 50 tot 75 miljoen kan worden vermarkt. Uitvoering van het projectprogramma kost ruim € 5 miljoen.
• Lees meer hierover deze zaterdag in Nieuwe Oogst, editie Noord en Oost/west
Ida Hylkema
Bekijk meer over:
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Stihl RT 6112.1 ZL
Nieuw, P.O.A.
-
Case IH PUMA 260 CVX AFS CONNECT
Gebruikt, P.O.A.
-
Fendt Former 10065 zwadhark
2023, P.O.A.
-
Toro TIMECUTTER MX 5075-T
Nieuw, P.O.A.
Vacatures
Redacteur Regio Midden-Nederland
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Redacteur Veehouderij
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Sales Adviseur - Melkveehouderij en Gemengd Bedrijf
VOSSEN LABORATORIES Int. B.V. - NL
Grondwerker / Vakman Infra
Boskalis - NL
Gezocht bedrijfsleider veehouderij (West)Duitsland
HS Werkt - Duitsland
Weer
-
Vrijdag14° / 7°70 %
-
Zaterdag15° / 7°70 %
-
Zondag15° / 5°20 %