Nutri-Score op voedingsproducten dreigt fiasco te worden
De Nutri-Score, het in januari ingevoerde officiële voedselkeuzelogo, dreigt een fiasco te worden. Dat komt doordat diverse grote spelers in de voedingsindustrie niet van plan zijn de score op hun verpakkingen te zetten.

De voedselproducenten zijn het onder meer niet eens met het algoritme dat bepaalt welk product de betere keuze is in vergelijking met eenzelfde product. In de supermarkten ontbreekt de score daardoor op talloze verpakkingen.
Dit blijkt uit een rondgang van het consumentenprogramma Kassa van BNNVARA langs levensmiddelenfabrikanten en uit een inventarisatie van producten in de supermarkten. Onder meer Unilever, Heineken, Arla Foods en Cono Kaasmakers geven aan het voedselkeuzelogo niet te willen gebruiken op hun producten.
De Nutri-Score moet met de letters A tot en met E aangeven hoe het is gesteld met de samenstelling van vergelijkbare producten. Daarbij staat A voor de producten met de meest gezonde samenstelling. Bedrijven die ervoor kiezen de score te gebruiken, hebben twee jaar de tijd die op hun verpakkingen te zetten.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X127 (ZND) #692294
Gebruikt, € 3.950
-
New Holland TNHT6.140
2017, P.O.A.
-
Husqvarna Zitmaaier / tuintrekker R318X (LH) #39507
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Tractor 6120M (MG) #692292
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Dinsdag17° / 11°40 %
-
Woensdag21° / 8°10 %
-
Donderdag27° / 11°10 %