Brede voedselketen start opleiding over waardecreatie
Albert Heijn, Agrifirm, Aware, Vion en Plukon starten met LTO en het NAJK de opleiding 'Waardecreatie in Voedselketens'. Hiermee willen zij de samenwerking tussen boeren, verwerkers, producenten en supermarkten verder versterken.

Door beter samen te werken in voedselketens kunnen ketensamenwerkingen sneller worden herkend en kunnen het bedrijfs- en verdienmodel hierop worden ingericht, stellen de initiatiefnemers. Een dergelijke opleiding bestond nog niet, omdat ontwikkelingen op het gebied van groene technieken, overheidsbeleid en business denken in de praktijk in gescheiden werelden afspelen, geven de partijen aan.
Albert Heijn, Royal Agrifirm Group, Royal A-ware, Vion Food Group en Plukon Food Group dragen financieel en inhoudelijk bij. Dat laatste doen zij door hun kennis en ervaring te delen over waardecreatie en ketensamenwerking. Dit wordt aangevuld met internationale cases en voorbeelden uit andere ketens.
Wetenschappers, marktdeskundigen en managers gaan de lessen geven. De leergang start op 18 januari 2023 en duurt een half jaar. Onder andere framing en het politieke debat staan op het lesprogramma. Op termijn wordt gekeken naar de doorontwikkeling van modules gericht op Europees niveau.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Pottinger Jumbo 6600 opraapwagen
2005, P.O.A.
-
FENDT 307LS
Gebruikt, P.O.A.
-
Honda HF2417HB
2014, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X127 (HA) #692669
Gebruikt, € 3.950
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Vrijdag31° / 17°20 %
-
Zaterdag29° / 19°55 %
-
Zondag22° / 14°20 %