Zwarte+Cross%2Dorganisatie+wil+publieke+omroep+worden
Nieuws
© ForFarmers

Zwarte Cross-organisatie wil publieke omroep worden

De Feestfabriek Alles Komt Goed BV, de organisatie achter festivals Zwarte Cross en Mañana Mañana, start een online mediaplatform. Stamppot, zoals het platform heet, wil ook de status van aspirant-omroep verwerven.

Stamppot richt zich 'op het oneindige universum buiten de bubbel van de gevestigde media', schrijft de organisatie in een persbericht. Het online platform moet in februari 2021 starten. Onlangs is Omroepvereniging Stamppot opgericht die tot 31 december minimaal 50.000 betalende leden moet werven om de status van publieke aspirant-omroep te verwerven.


Online wil Stamppot de veilige haven zijn 'op het grote boze internet voor iedereen die op een positieve wijze maling heeft aan welke vorm van hokjesgeest dan ook'. 'Op Stamppot kan en mag alles. De enige voorwaarde voor alle inhoud is dat het uit het hart komt en gemaakt is met toewijding', aldus de organisatie.

Het platform biedt volgens eigen zeggen minidocumentaires, bizarre verhalen, exclusieve livesessies, columns, DIY-stunts, videoreportages, interviews, onnodige tests, beeldende kunst, absurdisme, sport, muziek en 'allerlei andere denkbare zin en onzin'.


Wars van influencers

De omroep profileert zichzelf als optimistisch, onafhankelijk, vol zelfspot, niet pretentieus en wars van algoritmes en 'influencers. De redactie van dit platform bestaat uit creatieve geesten binnen De Feestfabriek en talloze schrijvers, filmmakers, muzikanten, theaterartiesten en andere gelijkgestemden die de festivalorganisatie in de loop der jaren heeft leren kennen.



Bekijk meer over:

Weer

  • Dinsdag
    9° / 5°
    90 %
  • Woensdag
    7° / 4°
    10 %
  • Donderdag
    6° / 4°
    60 %
Meer weer