Zuivelproduct+Skyr+populair+in+Duitsland
Nieuws
© pixabay

Zuivelproduct Skyr populair in Duitsland

Het zuivelproduct Skyr doet het in Duitsland erg goed. De omzet groeide in 2018 maar liefst met 34,1 procent. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau Nielsen Market Track.

Skyr is van oorsprong een IJslands zuivelproduct. Het zit tussen yoghurt en kwark in. Het product is eiwitrijk en heeft in korte tijd een stevige positie verworven op de Duitse markt, zo schrijft Zuivelzicht.nl.
Door de populariteit wordt het inmiddels door verschillende zuivelproducenten aangeboden. In de Duitse supermarkten is het onder zowel A-merk als huismerk verkrijgbaar.

De Duitse markt voor eiwitrijke zuivelproducten groeit. Uit cijfers van marktonderzoeksbureau Nielsen Market Track blijkt dat de omzet van deze producten in de Duitse retail in 2018 naar 11,8 miljard eruo steeg. Dat was 4,7 procent meer dan een jaar eerder. Opvallend is dat die toename vooral komt door de hogere verkoopprijzen, want de afzet daalde met 1 procent tot bijna 6,4 miljoen ton.

Bewuste consumenten

Arla Foods Deutschland was de eerste zuivelonderneming die het product lanceerde. In juni 2015 zette de Duitse dochteronderneming van het Scandinavische concern Arla Skyr in de markt. Skyr (met 0,2 procent vet en 11 procent eiwit) is volgens het bedrijf een uniek product dat bijzonder aantrekkelijk is voor de groeiende doelgroep van gezondheidsbewuste consumenten.

Skyr trekt zowel de kwark- als de yoghurtliefhebber aan. Al vrij snel na de lancering, die met een intensieve marketingcampagne gepaard ging, slaagde Arla erin het Skyr-assortiment in vrijwel alle grote Duitse winkelketens op de plank te krijgen.

Bekijk meer over:

Weer

  • Dinsdag
    10° / 3°
    10 %
  • Woensdag
    9° / 3°
    10 %
  • Donderdag
    10° / 8°
    25 %
Meer weer