Erkenning+voor+boer+in+televisiespot
Nieuws
© Koos van der Spek

Erkenning voor boer in televisiespot

Boeren krijgen in een televisiespot van LTO Noord, ZLTO, LLTB en LTO Nederland erkenning voor hun werk. Die boodschap aan agrarisch Nederland is ook in een radiocommercial te horen.

De LTO-commercial komt vanaf deze week tot en met woensdag 29 april meerdere keren per dag voorbij op de radio- en televisiezenders van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO). Met deze actie wil LTO mensen in vitale beroepen, die ervoor zorgen dat de maatschappij ten tijde van de coronacrisis zo gezond mogelijk blijft, een hart onder de riem steken.

'Denk aan mensen in de zorg, supermarkt, transport en ook boeren en tuinders. Zij zorgen ervoor dat wij allemaal genoeg groente, fruit, vlees, zuivel en bloemen tot onze beschikking hebben', zegt Johannes Dolislager, hoofd communicatie bij LTO Noord.

'Ook willen wij burgers geruststellen dat er genoeg voedsel is en blijft. Onze boeren werken daar hard aan. Mensen hoeven niet te hamsteren. Het werk op het platteland gaat gewoon door.'

Gratis zendtijd

Normaal gesproken kost een radio- en televisiespot al gauw tussen de 100.000 en 200.000 euro. 'NPO heeft brancheverenigingen, waaronder LTO, een aanbod gedaan waarin wij gratis een tv- en radiospot mogen uitzenden', zegt Dolislager. 'Zonder dit aanbod hadden wij dit niet gedaan, want het gaat wel om ledengeld.'

De reclameboodschap wordt vier keer per dag op televisie uitgezonden: op NPO 1, 2 en 3. 'We hebben mooie tijdsloten gekregen. Zo zitten we rond het achtuurjournaal en bij journaals die overdag worden uitgezonden. Verder zijn we rond programma's als EenVandaag te zien, De Rijdende Rechter, M en Op1 en komen we in de dagprogrammering voorbij.'
Op de radio is de boodschap te horen op NPO Radio 1, 2, 3FM en 5.

Bekijk meer over:

Weer

  • Zaterdag
    23° / 8°
    10 %
  • Zondag
    23° / 8°
    10 %
  • Maandag
    24° / 7°
    10 %
Meer weer