Telers seizoensbloemen akkoord met promotie

Telers van seizoensbloemen zijn alsnog akkoord gegaan met het promotieplan '365 dagen bloemen' voor de periode 2020 tot en met 2022.

Telers+seizoensbloemen+akkoord+met+promotie
© Wim van Vossen

Vier op de vijf kwekers stemde woensdag in met het plan, waarmee de benodigde twee derde meerderheid werd gehaald. De FloraHolland Product Commissies seizoensbloemen en bolbloemen brachten het promotieplan opnieuw in stemming nadat in een eerdere stemming in mei de benodigde meerderheid niet werd gehaald.

Op Keukenhof in Lisse was toen kritiek op de hoogte van de heffing. De heffing is aangepast voor de nieuwe stemming van deze week en heeft een staffel gekregen. Door de goedkeuring komt jaarlijks een budget van zo'n 330.000 euro vrij.

Vier landen

De campagne richt zich op de afzet van seizoensbloemen in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Een belangrijke onderdeel is een magazine dat ruim veertigduizend bloemisten ontvangt. Uit een evaluatie blijkt dat de promotie goed valt bij de doelgroep. Vier op de vijf bloemisten laat zich erdoor inspireren bij het inkopen van bloemen.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zondag
    15° / 10°
    50 %
  • Maandag
    17° / 6°
    20 %
  • Dinsdag
    21° / 10°
    60 %
Meer weer