Marktaandeel Albert Heijn stijgt opnieuw
Albert Heijn heeft zijn marktpositie verder versterkt. Het marktaandeel van de supermarktketen groeide in 2017 naar 35,3 procent. Dat was in 2016 nog 35,2 procent.

De 130-jarige grootgrutter baseert zich op cijfers van marktonderzoeker Nielsen. Het supermarktbedrijf voerde afgelopen jaar een reeks vernieuwingen door. In februari introduceerde het Bakery Café en de Deli Kitchen waar klanten zelf vers bereid producten kunnen samenstellen voor directe consumptie of voor thuisgebruik.
AH voerde daarnaast een flinke suikerreductie door in het schap met frisdrank voor kinderen en het schap met sappen waardoor per jaar 50 miljoen minder suikerklontjes worden geconsumeerd. Op het gebied van duurzaamheid sloot het een overeenkomst met Royal A-ware voor het realiseren van een duurzamere en transparante productieketen voor zuivelproducten.
In totaal werden 49 AH-supermarkten vernieuwd op het gebied van format en duurzaamheid, zoals de vernieuwde AH XL in Alkmaar die door onder andere een energiezuinig koel- en klimaatsysteem en 1.500 zonnepanelen CO2 neutraal is.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X350R (BV) #692148
Gebruikt, € 6.966
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X107 (SO) #688719
Gebruikt, € 3.289
-
Fendt 309 CA
1998, P.O.A.
-
John Deere Tractor 6120M (SB) #692396
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Woensdag21° / 6°10 %
-
Donderdag26° / 10°10 %
-
Vrijdag30° / 15°60 %