Kans voor keurmerkvlees bij foodservice en slager
MeatNL ziet grote kansen voor keurmerken als Beter Leven bij slagers en foodservicebedrijven. Via deze kanalen worden nauwelijks producten met een duurzaam of diervriendelijk label verkocht.
'Probleem was de borging. De huidige keurmerksystemen werken daar niet. Het proces van inkoop en logistiek is bij supermarkten vrijwel identiek. McDonald's, La Place en zelfstandige restaurateurs doen het allemaal anders', zegt ketenmanager Maurits Steverink van MeatNL.
Bij pilots die MeatNL begeleidt, communiceren restaurants niet langer per gerecht of product een keurmerk. Het gaat om het borgen van de inkoop, zodat ook samengestelde producten aan de normen voldoen. 'Dan hoef je het hele proces van bereiden en samenvoegen op het bord niet meer te volgen. Het keurmerk wordt gecontroleerd met onaangekondigde controles op de inkoop.'
Bewezen
Beter Leven heeft bewezen dat consumenten meer willen betalen voor vlees met een diervriendelijk keurmerk, zegt Steverink. 'Aandacht voor de oorsprong van vlees leeft ook in de horeca. Ook is gemak een belangrijke groeimarkt. Op deze veranderingen moeten we sturen.'
Nieuwe markten hebben groot omzetpotentieel
De nieuwe markten hebben een groot omzetpotentieel voor keurmerken. Slagers verkopen zo'n 14,5 procent van het vlees in Nederland en van alle fooduitgaven komt 36,4 procent ten goede aan foodservice.
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

Alltrec 4810T (HIL) #21051
Gebruikt, € 45.000
-

Case IH PUMA 160 CVX
2014, P.O.A.
-

JOHN DEERE X350R ZITMAAIER 42" (HIL) #692562
Gebruikt, € 7.054
-

T7.220 Auto Command CVT
Gebruikt, € 45.000
Vacatures
Beleidsmedewerker Boomkwekerij
Royal Anthos - Hillegom
Teamleider teelt
IBN - Schaijk
Technisch Specialist
Pater Bloembollen - Spierdijk
Weer
-
Vrijdag6° / 4°5 %
-
Zaterdag10° / 4°90 %
-
Zondag11° / 8°90 %

















