Arla+legt+focus+op+retailproducten
Nieuws
© Peter Smit

Arla legt focus op retailproducten

Het zuivelconcern Arla gaat dit jaar een slordige 335 miljoen euro investeren in zijn fabrieken. Het concern wil in de komende jaren meer melk gaan verwerken tot retailproducten en minder voor de bulkmarkt.

De investeringoperatie past in het plan Strategy2020 dat de top van het concern onlangs goedkeurde. Ten opzichte van 2016 gaat het concern dit jaar 50 procent meer uitgeven aan het vernieuwen van productielijnen en fabrieken. Arla gaat zich met nieuwe en verbeterde producten richten op de voor het bedrijf belangrijke markten in Duitsland, Groot-Brittannië, Denemarken, Zweden, Nederland en Finland. Ook wil het zuivelconcern uitbreiden naar groeimarkten buiten de EU.

Mozzarella

Een belangrijke groeimarkt voor Arla is de foodservice-industrie. Het concern investeert daarom 18 miljoen euro in haar Deense mozzarellafabriek Rødkærsbro Dairy. Daarmee wil het de internationale pizzaindustrie nog beter gaan bedienen.

De wei-verwerkingsfabriek in het Deense Videbæk krijgt een kapitaalinjectie van ruim 30 miljoen euro. Arla ziet groeikansen in de ingrediëntenproductie voor bakkerijen, (sport)drunken, ijs, zuivelproducten, kindervoeding en medicijnen. De meerkaasfabriek in het Deense Holstebro wordt voor 12 miljoen euro aangepast zodat er nieuwe innovatieve verpakkingen van de band kunnen rollen.

Midden-Oosten

Arla verwacht dat richting 2020 de helft van de groei uit Europa zal komen. Buiten de EU ligt de focus op het Midden-Oosten, China, Zuidoost-Azië, Afrika en de Verenigde Staten.

Bekijk meer over:

Weer

  • Vrijdag
    9° / 6°
    30 %
  • Zaterdag
    7° / 3°
    10 %
  • Zondag
    5° / 0°
    10 %
Meer weer