Voedselkeurmerken bundelen krachten
Keurmerken Biologisch, ASC, MSC, Beter Leven en Fairtrade werken dit najaar samen tijdens hun landelijke promotieweken. De samenwerking is zichtbaar in de onlinecampagne met 'Debbie Duurzaam' in de hoofdrol.
Doel van deze overkoepelende campagne is consumenten stimuleren om vaker voor gecertificeerde producten te kiezen. Om dit te realiseren stimuleren de organisaties onder andere supermarkten om het aanbod gecertificeerde producten te vergroten.
Al meerdere jaren organiseren de vijf keurmerkorganisaties, afzonderlijk van elkaar, in september/oktober landelijke promotieweken, namelijk: de Bio10daagse, Bewuste Visweek, Beter Leven Week en Fairtrade Week. In deze weken staan de producten, die eerdergenoemde keurmerken dragen, centraal in de supermarkt.
Filmpjes
In de overkoepelende campagne introduceren de organisaties het personage Debbie Duurzaam. In vier korte filmpjes omarmt zij producenten en hun duurzame producten, zoals biologische wortels, duurzame schol, verantwoorde zalm, kippenvlees met drie sterren van het Beter Leven-keurmerk en fairtradebananen.
Met de start van de Bio10daagse op donderdag zullen de filmpjes stapsgewijs tot 6 november via onlinekanalen worden verspreid.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

Kuhn GF 17002 T GII
2014, P.O.A.
-

Z665 Hydro
Gebruikt, € 2.000
-

Fendt 211 S3 Vario
2020, P.O.A.
-

Lely Lotus 1325 schudder
1999, P.O.A.
Vacatures
Beleidsmedewerker Boomkwekerij
Royal Anthos - Hillegom
Teamleider teelt
IBN - Schaijk
Technisch Specialist
Pater Bloembollen - Spierdijk
Vacature veldmedewerker Agrarisch Natuur en Landschapsbeheer (ANLb)
BoerenNatuur Brabant Oost - NL
Internationaal Accountmanager
Schaap Holland BV - Biddinghuizen
Weer
-
Zaterdag12° / 7°95 %
-
Zondag11° / 7°95 %
-
Maandag11° / 6°90 %














