In vergelijking met het pastaschap vindt Arend Zeelenberg het aardappelschap in supermarkten weinig inspirerend. ‘De vormgeving kan beter en het assortiment is vaak te beperkt. Er is behoefte aan meer variatie, blijkt uit consumentenonderzoek.’
Zeelenberg geeft aan dat de campagne ‘Power to the Pieper’ primair gericht is op consumenten. De contacten met de retail lopen via de aardappelbedrijven. ‘Veranderingen op de winkelvloer initiëren is een lastig traject. We ondersteunen supermarkten waar nodig met informatie over de aardappelcampagne.’
Mooi voorbeeld van een positieve bijdrage aan de verbetering van het aardappelschap noemt Zeelenberg de actie ‘Aardappel van de maand’, waarbij steeds een bepaald ras centraal staat. ‘Een prima initiatief om de consument in contact te brengen met andere aardappelsoorten.’
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Viking - MF860
2007, P.O.A.
-
Case IH PUMA 160 CVX
2014, P.O.A.
-
Gewichtblok 450 KG ECO
Gebruikt, € 460
-
Wifo Cultivator
Gebruikt, € 950
Vacatures
Redacteur
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Medewerker Akkerbouw & NPEC
Wageningen University & Research - Wageningen
Leidinggevende Agroteam
Royal HZPC Group B.V. - Mitselwier
Specialist gewasverzorging
Syngenta Seeds - Zeewolde
Medewerker Mechanisatie
Syngenta Seeds - Zeewolde
Weer
-
Zaterdag17° / 5°70 %
-
Zondag18° / 11°50 %
-
Maandag17° / 7°20 %