Hoger budget voor 'Power to the Pieper'

Voor de komende twee jaar is het budget voor de aardappelcampagne 'Power to the Pieper' verhoogd van 230.000 euro tot meer dan 400.000 euro te besteden op jaarbasis.

Hoger+budget+voor+%27Power+to+the+Pieper%27
© Boomerang Create

Het extra geld voor de campagne is afkomstig van een Europese subsidie voor afzetbevordering en productvoorlichting.

De Nederlandse Aardappelorganisatie (NAO) en 29 deelnemende aardappelbedrijven stellen samen 230.000 euro per jaar beschikbaar.

Jonge mensen

Power to the Pieper is een initiatief van de Nederlandse aardappelhandel met als doel om de consumptie van verse en koelverse aardappelen te stimuleren.

De campagne richt zich op gezinnen met jonge kinderen en de boodschap is dat de aardappel niet alleen voedzaam is, maar zeker ook hip.

Videofilm

Projectleider Arend Zeelenberg vertelt dat Power to the Pieper in het eerste halfjaar na de start met de lancering van een videofilm al op een bereik zit van 14 miljoen contacten.

Power to the Pieper from Aardappels.nl on Vimeo.

'We hebben optimaal gebruik kunnen maken van social media en ook veel landelijke redacties weten te interesseren voor de aardappel.'

Radiocommercials

Komend jaar staat voor de aardappelpromotie via Power to the Pieper een evenement gepland waarbij ook weer nieuwe videofilm wordt gelanceerd.

Verder is het via radiocommercials op onder meer Radio 538 de bedoeling om nog meer jonge mensen te interesseren voor aardappelen.

• Lees meer hierover deze zaterdag in Nieuwe Oogst

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Donderdag
    10° / 3°
    70 %
  • Vrijdag
    12° / 3°
    30 %
  • Zaterdag
    17° / 4°
    70 %
Meer weer