Kansen voor online verkoop

De Nederlandse agrarische sector moet online verkoop serieus nemen. Dat stellen onderzoekers van LEI-Wageningen UR. Eén op de acht Nederlandse consumenten doet ook dagelijks boodschappen online. Nederland loopt nog wel achter bij andere landen in Europa. Dat komt doordat ons land een hoge supermarktdichtheid kent.
Maar de scheiding tussen recreatief en functioneel winkelen neemt toe en daarmee ook de mogelijkheden van e-commerce. Verse producten bieden de beleving waar veel bedrijven en consumenten naar op zoek zijn. Daar kunnen agrarische ondernemers op inspelen, stelt het LEI. De landbouw richt zich te veel op één afzetkanaal. Terwijl de consument allang tussen on- en offline verkoopkanalen heen en weer springt.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    14° / 7°
    70 %
  • Zaterdag
    15° / 7°
    70 %
  • Zondag
    15° / 5°
    20 %
Meer weer