De Nederlandse agrarische sector moet online verkoop serieus nemen. Dat stellen onderzoekers van LEI-Wageningen UR. Eén op de acht Nederlandse consumenten doet ook dagelijks boodschappen online. Nederland loopt nog wel achter bij andere landen in Europa. Dat komt doordat ons land een hoge supermarktdichtheid kent.
Maar de scheiding tussen recreatief en functioneel winkelen neemt toe en daarmee ook de mogelijkheden van e-commerce. Verse producten bieden de beleving waar veel bedrijven en consumenten naar op zoek zijn. Daar kunnen agrarische ondernemers op inspelen, stelt het LEI. De landbouw richt zich te veel op één afzetkanaal. Terwijl de consument allang tussen on- en offline verkoopkanalen heen en weer springt.
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners


Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X948 (HG) #31306
Gebruikt, € 19.872
-
Fendt 309 CA
1998, P.O.A.
-
Kuhn GF8501 schudder
2006, P.O.A.
-
John Deere Tractor 6140M (LH) #691707
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Meewerkend voorman/-vrouw teelt
IBN - Beugen
Projectmedewerker biodiversiteit
Agrarische Natuurvereniging Oost Groningen - Vlagtwedde, Westerwolde
Medewerker Agrarisch Natuurbeheer
Agrarische Natuurvereniging Oost Groningen - Vlagtwedde, Westerwolde
Weer
-
Donderdag23° / 14°10 %
-
Vrijdag24° / 11°5 %
-
Zaterdag23° / 15°20 %