Kongskilde versterkt eigen merk

Kongskilde heeft een one brand-strategie gelanceerd. Door fabrieken, verkoopmaatschappijen en administratieve taken te stroomlijnen, wil het bedrijf het concurrentievermogen vergroten.

Han ReindsenIn de toekomst worden alle landbouwmachines en oplossingen van Kongskilde voorzien van de naam Kongskilde en de rode merkidentiteit. Ook merknamen zoals Howard, Nordsten, Överum, Becker en JF worden onder de paraplu van Kongskilde op de markt gebracht.
‘Met deze one brand-strategie laten wij zien dat wij Kongskilde als apart merk gaan voortzetten. Zo maken wij een einde aan de speculaties die onlangs in de pers verschenen’, zegt voorzitter Lars Sørensen van de raad van bestuur van Kongskilde. De nieuwe strategie moet Kongskilde als merk zichtbaarder maken. Dit moet zorgen voor een sterker en winstgevender bedrijf. ‘In een later stadium zullen wij overwegen om op zoek te gaan naar een nieuwe eigenaar of partner om het potentieel van Kongskilde volledig te benutten’, voegt Sørensen toe.
De one brand-strategie onderstreept de langetermijninzet van Kongskilde voor de opbouw een onafhankelijk en sterk merk.
In de nabije toekomst moet dat zorgen voor investeringen in nieuwe fabrieken, introductie van nieuwe producten, verbeteringen aan bestaande producten, gecentraliseerde distributie van onderdelen en verbetering van de uitlevering aan de dealers.
De inzet heeft Kongskilde al resultaten opgeleverd. Volgens Verband Deutscher Maschinen- und Anlagenbau (VDMA) heeft Kongskilde in 2014 haar marktaandeel in Europa vergroot. Dat heeft onder andere te maken met het totaalpakket en de introductie van steeds weer nieuwe producten: vorig jaar tien nieuwe machines en dit jaar zes.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    12° / 4°
    30 %
  • Zaterdag
    17° / 7°
    70 %
  • Zondag
    18° / 11°
    50 %
Meer weer