Nieuw biomerk in winkelschap Albert Heijn
Supermarktketen Albert Heijn breidt het biosortiment uit met 120 nieuwe producten en komt met een eigen merk voor bioproducten, te weten AH Biologisch.

In een verklaring vanwege het nieuwe biomerk zegt Albert Heijn dat het de bedoeling is om het biologisch sortiment in het winkelschap een impuls te geven.
Volgens de supermarktketen blijkt uit recent onderzoek van TNO NIPO dat driekwart van de Nederlandse huishoudens biologische producten koopt. Bovendien geeft een groot deel van de consumenten aan vaker te willen kiezen voor biologisch.
1.200 bioproducten
Vanwege de introductie van AH Biologisch breidt Albert Heijn het eigen biosortiment uit met 120 producten tot een totaal van 500 bioproducten. Het totale sortiment biologische producten met het aanbod van A-merken en specialistische merken komt daarmee op circa 1.200 bioproducten.
Een nieuwe verpakkingslijn moet de producten van AH Biologisch duidelijk herkenbaar maken in het winkelschap. Het is de bedoeling om het sortiment aan biologische producten in de loop van 2015 verder uit te breiden.
Afscheid AH puur&eerlijk
Met de focus op AH Biologisch neemt Albert Heijn overigens afscheid van het merk AH puur&eerlijk. Wel blijven fairtrade- en overige duurzame producten beschikbaar en herkenbaar in de winkelschappen.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners




Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Valtra T162e Versu
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Tractor 6140R (HG) #64846
Gebruikt, € 55.000
-
T7.220 Auto Command CVT
Gebruikt, € 45.000
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X754 (LH) #135018
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Donderdag26° / 10°10 %
-
Vrijdag30° / 15°60 %
-
Zaterdag26° / 17°30 %