Nieuw biomerk in winkelschap Albert Heijn

Supermarktketen Albert Heijn breidt het biosortiment uit met 120 nieuwe producten en komt met een eigen merk voor bioproducten, te weten AH Biologisch.

Nieuw+biomerk+in+winkelschap+Albert+Heijn
© Levensmiddelenkrant.nl

In een verklaring vanwege het nieuwe biomerk zegt Albert Heijn dat het de bedoeling is om het biologisch sortiment in het winkelschap een impuls te geven.

Volgens de supermarktketen blijkt uit recent onderzoek van TNO NIPO dat driekwart van de Nederlandse huishoudens biologische producten koopt. Bovendien geeft een groot deel van de consumenten aan vaker te willen kiezen voor biologisch.

1.200 bioproducten

Vanwege de introductie van AH Biologisch breidt Albert Heijn het eigen biosortiment uit met 120 producten tot een totaal van 500 bioproducten. Het totale sortiment biologische producten met het aanbod van A-merken en specialistische merken komt daarmee op circa 1.200 bioproducten.

Een nieuwe verpakkingslijn moet de producten van AH Biologisch duidelijk herkenbaar maken in het winkelschap. Het is de bedoeling om het sortiment aan biologische producten in de loop van 2015 verder uit te breiden.

Afscheid AH puur&eerlijk

Met de focus op AH Biologisch neemt Albert Heijn overigens afscheid van het merk AH puur&eerlijk. Wel blijven fairtrade- en overige duurzame producten beschikbaar en herkenbaar in de winkelschappen.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    14° / 8°
    20 %
  • Zondag
    15° / 4°
    20 %
  • Maandag
    11° / 8°
    95 %
Meer weer