Consument let meer op aanbiedingen
Door de economische crisis is het koopgedrag van Nederlandse consumenten veranderd. 47 procent bekijkt vaker folders, 58 procent let scherper op prijzen en 53 procent op aanbiedingen in de supermarkt. Nog eens 44 procent kiest vaker voor huismerken.
Dat blijkt uit het onderzoek ConsumentenTrends 2014 van EFMI Business School. De uitkomsten daarvan worden vandaag tijdens de haringparty van Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) gepresenteerd.
Ruim twee derde van de consumenten gaat met plezier naar de supermarkt. De supermarkt krijgt een gemiddeld rapportcijfer van 7,6. 60 procent vindt de klantvriendelijkheid voldoende (rapportcijfer 6-7) en nog eens 31 procent geeft een cijfer 8 of hoger.
Supermarktbezoeken
Nederlanders doen gemiddeld 26 minuten over de boodschappen en acht van de tien consumenten leggen meerdere supermarktbezoeken per week af.
Hierbij let 37 procent meer dan een aantal jaren geleden op of het gekochte voedsel bijdraagt aan een goede gezondheid. 35 procent denkt beter na over de hoeveelheid voedsel die wordt geconsumeerd.
Voedselverspilling
Van de consumenten let 36 procent meer dan een aantal jaren geleden op de gekochte hoeveelheid voedsel.
Dat geldt tevens voor het bewustzijn ten aanzien van voedselverspilling (31 procent), dier-/milieuvriendelijke productie (25 procent) en de herkomst ervan (21 procent).
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

JOHN DEERE X127 ZITMAAIER (HIL) #692300
Gebruikt, € 3.950
-

JOHN DEERE X590 ZITMAAIER (HIL) #692209
Gebruikt, € 10.694
-

Fendt 309 CA
1998, P.O.A.
-

Andex 300
Gebruikt, € 1.250
Vacatures
Gezocht; Allround bedrijfsleider Veen-natuurmelkveebedrijf
Stichting VIP Hegewarren - Oudega, Smallingerland
Weer
-
Dinsdag11° / 5°10 %
-
Woensdag10° / 5°20 %
-
Donderdag11° / 6°20 %















