Wakker Dier: opnieuw actie Jumbo en AH
Wakker Dier start vandaag een radiocampagne waarin zij klanten van Albert Heijn en Jumbo oproept om voortaan naar een fatsoenlijke winkel te gaan, waar ze niet worden geconfronteerd met 'plofkip'.

Het gedrag van de supermarkten in 2013 laat zien dat dwars tegen de duurzame trend ingaan. In plaats van de beloofde beterschap voor de kip, stunten de supermarkten alleen maar meer met 'plofkip', stelt Wakker Dier.
Lage prijzen
Met de laagste prijzen op vlees, proberen de supers klanten de winkel in te lokken. Maar de prijs voor goedkoop vlees wordt, in de ogen van Wakker Dier, betaald door de dieren, en de maatschappij.
Biologische winkels, zoals Ekoplaza, De Natuurwinkel of Estafette, snappen dat: die verkopen producten met extra zorg voor dieren en milieu, luidt de mening van Wakker Dier. Het winkelwagentje is volgens Wakker Dier het krachtigste wapen van de consument: daarmee kan de consument de supermarkt op andere gedachten brengen.
Marktleiders
Wakker Dier spreekt voornamelijk de Albert Heijn en Jumbo aan, omdat zij als marktleiders de rest van de markt sturen met hun laagsteprijsgarantie (Jumbo) en toenemend gestunt (Albert Heijn) en opgedrongen kortingen naar hun leveranciers.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners




Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
JOHN DEERE X350R ZITMAAIER (KOU) #31282
Gebruikt, € 6.966
-
John Deere 6100M trekker (DAA) #697386
Gebruikt, P.O.A.
-
Kuhn GF 17012 schudder
Gebruikt, € 34.000
-
JOHN DEERE X350 ZITMAAIER (WOL) #692271
Gebruikt, € 5.313
Vacatures
Vertegenwoordiger M/V
KI Kampen - Dalfsen, Nederland
Administratief medewerker akker-, land- of tuinbouw
Wageningen University & Research - Wageningen
Meewerkend voorman/-vrouw teelt
IBN - Beugen
Weer
-
Zaterdag19° / 12°30 %
-
Zondag20° / 9°0 %
-
Maandag21° / 9°10 %