Uitrol+kwaliteitsbeleid+FloraHolland
© Roel Dijkstra

Uitrol kwaliteitsbeleid FloraHolland

FloraHolland focust zich in het kwaliteitsbeleid 2014 geleidelijk meer op productreclamatie en stopt met keuren en concerncontroles.


Het zelfkeurprincipe wordt vanaf 17 februari stapsgewijs en per productgroep verder doorgevoerd. FloraHolland stopt met keuren als collectieve dienstverlening en richt zich primair op de productreclamatie.

De veiling begeleidt kwekers bij de overgang naar het zelfkeuren gedurende acht weken. Daarna handelt FloraHolland alleen nog productreclamaties af.

Persoonlijk informeren

Voordat het kwaliteitsbeleid bij een productgroep wordt doorgevoerd, informeert de veiling kwekers persoonlijk over de veranderingen.

Het is in de nieuwe situatie de volledige verantwoordelijkheid van de kweker om zijn eigen aanvoergegevens juist aan te leveren. Bij herhaaldelijke reclamaties zullen de kosten voor productreclamatie oplopen.

Kwekers ondersteunen

Op verzoek en tegen betaling kan FloraHolland via de afdeling Kwaliteitsadvies kwekers ondersteunen om de betrouwbaarheid van de aanvoerinformatie te verhogen en te borgen.

Bekijk meer over:

Weer

  • Zaterdag
    12° / 0°
    10 %
  • Zondag
    13° / 3°
    20 %
  • Maandag
    15° / 3°
    20 %
Meer weer