Tevredenheid FloraHolland-telers groeit

De tevredenheid van telers over FloraHolland is de afgelopen jaren gegroeid. In 2013 is 66 procent tevreden over de veiling. In 2011 was dit 58 procent.

Dat blijkt uit de kwekersenquête waaraan 1.265 van de 5.500 FloraHolland-telers hebben deelgenomen.

Kwekers zien FloraHolland als dienstverlenend en betrouwbaar, maar ook als bureaucratisch en complex, zo blijkt uit de enquête. Financiële zekerheid is voor kwekers vaker een reden om via FloraHolland aan te voeren dan twee jaar geleden.

Zeggenschap

De tevredenheid over de mate van zeggenschap is toegenomen sinds 2011. FloraHolland schrijft dit toe aan vernieuwde structuur met productcommissies, regionale adviescommissies en de adviesraden bloemen en planten.

Klantvriendelijk

Het logistieke proces en de klantvriendelijkheid van logistieke medewerkers worden beter gewaardeerd dan in 2011.

De tevredenheid over de informatievoorziening is gestegen ten opzichte van 2011. Wel geeft een deel van de kwekers aan informatie te ontvangen die te weinig relevant is voor hun bedrijf of in een taal is geschreven die zij machtig zijn. Dit heeft dan ook nog aandacht nodig, erkent FloraHolland.

Onvoldoende

Over de klachtafhandeling en probleemoplossing zijn de kwekers niet zo te spreken. Ze hadden echter minder klachten en hebben hun klachten vaker gemeld dan in 2011, zo blijkt uit de enquête.

De tevredenheid over Connect - het systeem voor directe verkoop - is laag. Dit heeft vooral te maken met de behoefte van telers om proactiever benaderd te worden.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    12° / 4°
    30 %
  • Zaterdag
    17° / 7°
    70 %
  • Zondag
    18° / 11°
    50 %
Meer weer