Bloemenbureau Holland verliest expertise

Bloemenbureau Holland (BBH) heeft de eerder aangekondigde reorganisatie afgerond. Daarbij is noodgedwongen afscheid genomen van een deel van de expertise.

Door de reorganisatie is is het aantal medewerkers teruggebracht van 34 naar dertien. BBH verliest onder meer retailexpertise, Ruslandkennis en uitgebreid marketingonderzoek. Daarnaast zijn stafdiensten opgeheven en is niet langer aansluiting bij de handelsactiviteiten via branchevereniging VGB.

De reorganisatie was het gevolg van het wegvallen van de bijdrage van de sierteelthandelaren omdat zij het niet eens waren met de manier waarop de bijdrage werd geheven door bloemenveiling FloraHolland.

Marketingprogramma

Het beschikbare budget verminderde daardoor van de eerder toegezegde 14,5 naar 8,5 miljoen euro vanuit FloraHolland. Wat rest is een sterkt afgeslankt marketingprogramma.

Opdracht van het Bloemenbureau blijft het bevorderen van de afzet van snijbloemen en potplanten door middel van consumentgerichte marketingcommunicatie.

Pijler

Het gaat daarbij om twee pijlers: productpromotie en generieke consumentenmarketing. Beide versterken elkaar, waardoor vraagvergroting bij de consument wordt gerealiseerd.

Daartoe zet BBH in op het internationale netwerk dat in de afgelopen periode succesvol is neergezet in de kernlanden Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Nederland/België en Italië.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    10° / 5°
    30 %
  • Zondag
    11° / 2°
    30 %
  • Maandag
    10° / 0°
    20 %
Meer weer