Teeltadviseur+twijfelt+aan+Twitter
©

Teeltadviseur twijfelt aan Twitter

Teeltadviseurs maken in hun werk niet of nauwelijks gebruik van sociale media. Ze twijfelen aan de zakelijke relevantie ervan. Dat blijkt uit onderzoek van Opraappers Communicatie en ReMarkAble.

Onderzoek MultiMediaMeter Teeltadviseurs 2011 brengt in beeld hoe teeltadviseurs in dienst van toeleveranciers zichzelf en hun klanten informeren. In het onderzoek komen een paar trends naar voren. De eerste ontwikkeling is dat informatieoverdracht tussen adviseurs onderling bijna geheel digitaal verloopt.

Smartphones

Verder ontwikkelen steeds meer bedrijven speciale wiki’s of sharepoints voor het uitwisselen van beschikbare informatie. Een groeiend aantal teeltadviseurs werkt met smartphones om snel kennis en informatie te delen met collega’s in het veld.

Ook in de communicatie met relaties is er sprake van digitalisering, maar hier blijft het persoonlijk contact toch veruit het belangrijkst. De meeste akkerbouwers (72%) noemen persoonlijk contact met hun adviseur als belangrijkste bron van informatie.

Twitter

Van sociale media en Twitter maken teeltadviseurs en hun bedrijven nog niet of nauwelijks gebruik. Als belangrijkste reden komt naar voren dat toeleveranciers twijfelen aan de zakelijke relevantie en niet weten of hun doelgroep er klaar voor is.

Een deel van de bedrijven kijkt wel serieus naar de mogelijkheden van deze media en sluit het gebruik ervan op termijn niet uit. Dit geldt ook voor het ontwikkelen van applicaties (apps) voor de smartphone en tabletcomputer. Ook hiervoor geldt dat bedrijven deze nog niet of nauwelijks inzetten.

Weer

  • Vrijdag
    34° / 16°
    10 %
  • Zaterdag
    34° / 18°
    10 %
  • Zondag
    33° / 20°
    10 %
Meer weer