‘Veel voordelen bij telefonie door abonnementen te combineren’
Persoonlijk, overzichtelijk en effectief: zo omschrijft Erna Roeterdink uit Vierakker de service van LTO Connect & Call. Het combineren van hun KPN-abonnementen voor mobiele telefonie met het abonnement van de voerrobot, levert het bedrijf maandelijks een flinke kostenbesparing op.
Op melkveebedrijf Spieker in Vierakker melken Jan Borgman en Erna Roetderink zo’n 120 melkkoeien. Het bedrijf staat ook wel bekend als ‘fotonenboer’. Met een voerrobot, twee melkrobots, zonnepanelen, ledlampen en een batterij als energiebuffer werken de melkveehouders zoveel mogelijk energieneutraal en geautomatiseerd.
Het bedrijf telt 115 koeien en 60 stuks jongvee. 70 hectare grond is in eigendom. De melkproductie is gemiddeld 10.029 kilo met 4,69 procent vet en 3,70 procent eiwit. Jan Borgman werkt volledig op het bedrijf en is actief in allerlei besturen. Erna Roeterdink werkt twee dagen in het speciaal basisonderwijs en is eveneens actief betrokken bij bestuurswerk.
Abonnementen robots
Een telefoonabonnement bij KPN hadden Erna Roetderink, haar man en zoons Dirk en Tim al afgesloten via LTO Connect & Call*. ‘We hadden ook de abonnementen van de voerrobot en melkrobot. Toen ik de facturen kritisch ging bekijken, viel me al snel iets op. Voor de abonnementen van de telefoons betaalden we in totaal 100 euro, voor de melkrobots 9 euro en voor de voerrobot 50 euro per maand. Met name de kosten voor de voerrobot vond ik aan de hoge kant’, licht ze toe. Dit was de aanleiding om de vraag bij Marco Adam en Sandro van Dekken van LTO Connect & Call neer te leggen om eens uit te zoeken of de abonnementen niet voordeliger aangeboden konden worden.
Het is nu met één factuur veel duidelijker en overzichtelijker dan voorheen
‘Zij hebben dit afgelopen winter voor ons uitgezocht en ons vervolgens een aanbod gedaan. Ook hebben we bij KPN dezelfde vraag neergelegd. Al snel bleek dat het zeker de moeite waard was om de wijziging via LTO Ledenvoordeel te laten verlopen. We betalen namelijk nu voor de vijf abonnementen samen 100 euro per maand’, zegt Roeterdink. ‘Groot voordeel is ook dat alles nu op één factuur staat. Dit is veel duidelijker en overzichtelijker dan voorheen, toen we verschillende facturen kregen. We zijn hier echt heel fijn mee geholpen.’
Roeterdink is dus dik tevreden met de service van LTO Connect & Call. ‘Natuurlijk moet je zelf wel eerst actie ondernemen en alert zijn, maar omdat Marco en Sandro de ingangen hebben bij KPN, hebben zij veel sneller inzicht en overzicht in de facturen en abonnementen. Ik ben zelf ook met KPN gaan bellen, maar dan kom je toch al snel in een wirwar en wachtrij terecht’, vertelt Roeterdink. ‘En we wilden alles graag op één abonnement en factuur hebben staan. Met Marco en Sandro had ik in principe alleen telefonisch contact, maar telkens werd alles goed en duidelijk uitgelegd en toegelicht.’
Zeker de moeite waard
Wat wel de nodige tijd kostte, was het omzetten van de verschillende nummers op één abonnement. ‘Daar moest ik wel even wat tijd in stoppen, maar uiteindelijk is het zeker de moeite waard geweest’, aldus Roeterdink. Ze adviseert LTO-leden daarom om ook eens de mobiele abonnementen onder te loep te nemen. ‘Het komt je niet aanwaaien, je moet zelf alert zijn, maar bedrijfsmatig kun je er wellicht, net als wij, veel voordelen uit halen door KPN-abonnementen te combineren. Alle telefonie op één abonnement heeft ook als voordeel dat je dit onderling kunt verrekenen. Als de één bijvoorbeeld minder verbruikt per maand, kun je dat naar elkaar overhevelen.’
Geen wachtrij maar snel een persoonlijk advies
Adviseur Sandro van Dekken licht toe dat door het combineren van de abonnementen van de familie Borgman-Roeterdink op één factuur, korting kon worden toegepast. ‘Zij hebben nu 5 abonnementen: één keer 1 gigabyte en vier keer 12 gigabyte.’ LTO Ledenvoordeel biedt LTO-leden toegang tot speciale aanbiedingen, geselecteerd op basis van kwaliteit, betrouwbaarheid en relevantie voor de agrarische sector. KPN heeft extra voordelige zakelijke abonnementen samengesteld voor LTO-leden. Naast telefonie is er ook ledenvoordeel op internet en tv. Ook is er op steeds meer bedrijven een aansluiting voor glasvezel mogelijk.

Leden kunnen een persoonlijk advies krijgen van KPN-adviseurs Marco Adam of Sandro van Dekken. ‘Hoe meer producten en diensten van KPN de klanten combineren, hoe meer korting ze krijgen. Als klanten ons bellen, krijgen ze ons direct aan de telefoon en kunnen wij facturen en abonnementen inzien. Geen wachtrij, maar duidelijkheid en inzicht’, aldus Van Dekken.
Contact
Marco Adam en Sandro van Dekken helpen klanten graag met advies op maat. Bel op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur via 085-4884756 of stuur een WhatsApp berichtje naar 06-10860947. Ook een gesprek op locatie is mogelijk. Kijk voor meer informatie op de site van LTO Ledenvoordeel.* LTO Connect & Call is powered by KPN.
Dit artikel is gecreëerd door onze kennispartner LTO Ledenvoordeel
LTO Ledenvoordeel
LTO Ledenvoordeel maakt zich sterk voor ruim 40.000 agrarische ondernemers die lid zijn van LTO Noord, ZLTO of LLTB. Wij onderhandelen met leveranciers namens...
Lees verder »