The Greenery wil areaal Sweet Sensation uitbreiden
De vraag naar Sweet Sensation is onverminderd groot. Daarom wil The Greenery het perenareaal uitbreiden met dit succesvolle ras. Ook het merk Sweet Dored doet het goed op de Europese markt.

Volgens de telersvereniging kunnen tussen de 85 en 90 procent van de peren worden verkocht als klasse I. Dit komt doordat naast het merk Sweet Sensation ook het merk Sweet Dored in de markt is geïntroduceerd. Beide merken hebben inmiddels een stevige basis in diverse Europese landen. Omdat de vraag naar de merken groeit, is het belangrijk dat er areaal bijkomt.
Uit de resultaten van twee verschillende seizoenen blijkt dat telers met Sweet Sensation een vergelijkbaar of hoger rendement kunnen halen dan met een meer standaard ras. Dit komt door de combinatie van hoge en stabiele prijsvorming voor zowel Sweet Sensation als Sweet Dored en telers die goed weten hoe ze het ras moeten telen.
Daarnaast is bij Sweet Sensation de arbeidsbehoefte relatief laag en de prijs wordt minder beïnvloed door de marktsituatie in het seizoen. In september worden de Sweet Sensation-peren voor het komende verkoopseizoen geoogst. Naar verwachting wordt het een kwalitatief goede oogst.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners




Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Tractor 6140R (HG) #64846
Gebruikt, € 55.000
-
John Deere Tractor 6150R (BV) #57088
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X350 (SO) #692329
Gebruikt, € 5.313
-
John Deere Tractor 5055E (WD) #691728
Gebruikt, € 20.000
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Dinsdag17° / 11°40 %
-
Woensdag21° / 6°10 %
-
Donderdag27° / 10°10 %