The Greenery wil areaal Sweet Sensation uitbreiden
De vraag naar Sweet Sensation is onverminderd groot. Daarom wil The Greenery het perenareaal uitbreiden met dit succesvolle ras. Ook het merk Sweet Dored doet het goed op de Europese markt.
Volgens de telersvereniging kunnen tussen de 85 en 90 procent van de peren worden verkocht als klasse I. Dit komt doordat naast het merk Sweet Sensation ook het merk Sweet Dored in de markt is geïntroduceerd. Beide merken hebben inmiddels een stevige basis in diverse Europese landen. Omdat de vraag naar de merken groeit, is het belangrijk dat er areaal bijkomt.
Uit de resultaten van twee verschillende seizoenen blijkt dat telers met Sweet Sensation een vergelijkbaar of hoger rendement kunnen halen dan met een meer standaard ras. Dit komt door de combinatie van hoge en stabiele prijsvorming voor zowel Sweet Sensation als Sweet Dored en telers die goed weten hoe ze het ras moeten telen.
Daarnaast is bij Sweet Sensation de arbeidsbehoefte relatief laag en de prijs wordt minder beïnvloed door de marktsituatie in het seizoen. In september worden de Sweet Sensation-peren voor het komende verkoopseizoen geoogst. Naar verwachting wordt het een kwalitatief goede oogst.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Claas Arion 470 Cis
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker Maaidekken (LH) #22646
Gebruikt, P.O.A.
-
Iseki SXG15H
2009, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X167R (LH) #60814
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Docent veehouderij
Landstede MBO - Raalte
Meewerkend bedrijfsleider (m/v) op een modern en ondernemend melkschapenbedrijf
ATT Agro - Den Burg, Texel
Bestuurslid met voorzitterskwaliteiten
Coöperatie Natuurrijk Limburg - NL
Accountmanager Binnendienst
AgriPers - Wageningen
Weer
-
Vrijdag6° / 4°10 %
-
Zaterdag11° / 4°10 %
-
Zondag13° / 7°5 %