Gezonde popcorn versterkt assortiment Mifood

Gezonde korrels die je zonder schuldgevoel kunt snacken. Deze 'popcorn' is de nieuwste aanwinst van Mifood. Met de ontwikkeling van gezonde producten die net zo gemakkelijk te nuttigen zijn als ongezonde tussendoortjes, wil het Venlose bedrijf een bijdrage leveren aan het laten afnemen van welvaartsziekten.

Gezonde+popcorn+versterkt+assortiment+Mifood
© Mifood

Mifood doet groente en fruit, veelal van lokale boeren en tuinders, in de blender. De natte mix die ontstaat, wordt verdeeld over een gepofte drager, zoals haver. Na het droogproces wordt nog een extra laag aangebracht van de groente- en fruitcoating. Het resultaat: een snack vol vitamines, mineralen, eiwitten, vezels en antioxidanten.

De machine die dit proces mogelijk maakt, is de vacuümcoater van producent Dinnissen. Deze machine kan mengsels van verschillende groenten en fruit drogen, concentreren en verwerken. Dankzij het regelbare vacuüm kan op elk poreus product exact de juiste hoeveelheid poeder of vloeistof worden aangebracht om die vervolgens met behulp van vacuüm tot diep in het product door te laten dringen.


Kookpunt

Een bijkomend voordeel is dat in een vacuümomgeving het kookpunt van grondstoffen wordt verlaagd. Hierdoor kan er dus ook vocht aan specifieke producten worden onttrokken, waarbij smaak, kleur en functionele werkingsstoffen zoals vitaminen, mineralen, smaakstoffen en enzymen volledig blijven behouden. De techniek zorgt ervoor dat de voedingsstoffen tijdens de productie niet verloren gaan.

Als het onderzoek bij Maastricht University is afgerond, leggen we de focus op de sales voor een olievlekwerking van de preventieve gezondheid

Raymond Nolet, directeur Mifood

Tegelijkertijd worden de gezondheidseffecten van deze voedingsstoffen bestudeerd in een wetenschappelijk onderzoek. Maastricht University analyseert honderden inhoudstoffen van groente en fruit, evenals de wisselwerking van deze stoffen met het afweersysteem van de mens. Daardoor krijgt Mifood antwoord op de vraag of het nuttigen van zijn producten daadwerkelijk een positieve invloed heeft op de gezondheid.


Vraagteken

Na het wetenschappelijk onderzoek volgt een nieuwe, onzekere stap: de commerciële vermarkting. Mifood heeft contacten met winkelbedrijven, maar de marketing is nog een vraagteken.


Dat geldt niet alleen voor de nieuwe gezonde korrels, maar ook voor de eerder gelanceerde gezonde drankjes. De Joycie is vooralsnog alleen in vier varianten online te bestellen en ligt hier en daar in een lokale bedrijfskantine.


Inhoudelijke verhaal

Om dit uit te breiden, moet het inhoudelijke verhaal goed worden verteld. 'Als het onderzoek bij Maastricht University is afgerond, leggen we de focus op de sales voor een olievlekwerking van de preventieve gezondheid', zegt directeur Raymond Nolet van Mifood.

Met de popcorn breidt Mifood zijn assortiment uit. De Joycies zijn al langer beschikbaar. Deze drankjes bestaan volledig uit fruit, groente en thee. Het bedrijf heeft hierbij rassen geselecteerd met hoge percentages bioactieve stoffen.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Donderdag
    10° / 3°
    70 %
  • Vrijdag
    11° / 2°
    50 %
  • Zaterdag
    17° / 5°
    70 %
Meer weer