Opnieuw EU-subsidie voor afzet Conference in Duitsland

De komende drie jaar zullen Nederland en België opnieuw hun Conference-peren promoten op de Duitse markt. De EU heeft onlangs positief gereageerd op de subsidieaanvraag voor de promoteie van Conference gericht op Duitsland.

Opnieuw+EU%2Dsubsidie+voor+afzet+Conference+in+Duitsland
© Eigen Foto

Afgelopen voorjaar is de aanvraag ingediend door GroentenFruitbureau uit Nederland en het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM).

De fruittelers en fruithandelaren hebben de afgelopen jaren door een gestage groei van de export de potentie van de Duitse markt kunnen zien. De Duitse consument en retail is dankzij de promotie sinds 2012 steeds bekender geworden met het perenras Conference.

Veelzijdigheid

Deze bekendheid kan dankzij de voortzetting van de campagne verder worden uitgebreid. De promotie bestaat voornamelijk uit presentaties op de winkelvloer en deelname op beurzen. Er wordt gewezen op de veelzijdigheid en de eigenschappen van deze peer.

De vervolgcampagne start begin 2017 en de uitvoering ligt in handen van VLAM en GroentenFruitbureau. Negen Nederlandse fruitexporteurs steken ook geld in de campagne.

Het totaal aangevraagde EU-subsidiebedrag betreft circa 1,3 miljoen euro, 80 procent van het totale campagnebudget. Het definitieve bedrag staat vast zodra de EU het contract heeft ondertekend, naar verwachting eind dit jaar.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    17° / 7°
    70 %
  • Zondag
    18° / 11°
    50 %
  • Maandag
    17° / 8°
    20 %
Meer weer