Nestlé breidt merkenaanbod in China fors uit
Nestlé probeert zijn verkopen in China aan te jagen door er een hele serie merken te introduceren die de Chinezen tot nu toe nog niet konden krijgen.
Via de Chinese webshop Tmall.com kwamen zondag in totaal 67 extra labels van het Zwitserse voedingsmiddelenconcern beschikbaar voor de Chinese consument. Het gaat bijvoorbeeld om Nido-melkpoeder en Damak-chocolaatjes.
Nestlé, onder meer bekend van KitKat en Nespresso, hoopt met deze forse uitbreiding van zijn online-assortiment beter in te spelen op de sterke opkomst van webwinkels in China.
Belangrijkste markt
Veel producten van Nestlé zijn al langer in de Chinese schappen te vinden. Het Aziatische land is zelfs de op een na belangrijkste markt voor het Zwitserse bedrijf.
De laatste jaren kampt Nestlé er echter met een afzwakkende vraag naar zijn voorverpakte lekkernijen, onder meer doordat veel Chinezen meer zijn gaan letten op gezond eten. Ook doen de Chinezen hun inkopen in toenemende mate online.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners


Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
JOHN DEERE X107 ZITMAAIER (BIE) #691828
Gebruikt, € 3.289
-
Kuhn GA381 1 elements hark
Gebruikt, P.O.A.
-
Case Magnum 225
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere 6420 S met voorlader
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Medewerker Akkerbouw
Landbouwbedrijf Oosthof - Rilland
Redacteur Business & Markten
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Stagiair(e) Redacteur Akker- en Tuinbouw
Nieuwe Oogst - NL
Stagiair(e) Redacteur Agrarische Markten
Nieuwe Oogst - NL
Veldmedewerker Pacht Provinciale gronden (16-24 uur)
Provincie Fryslân - NL
Weer
-
Dinsdag17° / 6°30 %
-
Woensdag17° / 6°5 %
-
Donderdag15° / 9°5 %