'Innovatieve boer verdient een goede prijs'
Innovatieve boeren verdienen een goede prijs voor een duurzaam product, vindt woordvoerder Kees Kodde van milieuorganisatie Greenpeace.

Kodde doet die oproep naar aanleiding van de campagne 'Red de bij, maak je supermarkt gifvrij'. Greenpeace vraagt daarin supermarktketens Lidl, Albert Heijn en Jumbo op om in actie te komen voor de bij.
'Supermarkten noemen veel projecten waar hun telers bij betrokken zijn, maar maken niet duidelijk wat zij daar zelf aan bijdragen. Supermarkten zijn er meesters in om te pronken met andermans veren.'
Ondersteunen
Het wordt volgens Kodde tijd dat de supermarkten de boeren gaan ondersteunen die graag een duurzamere richting op willen.
'Innovatieve boeren verdienen een goede prijs voor een duurzaam product. Supermarkten kunnen het verschil maken, maar doen het niet.'
Boer voor bijen
In een rea
c
tie stelt LTO Nederland dat de sector ook naar minder gewasbeschermingsmiddelen en meer transparantie van supermarkten en producenten streeft.
'LTO Nederland en Greenpeace hebben een gemeenschappelijk doel. Alleen over de weg naar dat doel toe, verschillen we van mening', aldus Joris Baecke, akkerbouwer in Nieuw-Namen (Zeeland) en portefeuillehouder Plantgezondheid.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
New Holland T7.190 PowerCommand
2019, P.O.A.
-
Toro Z-master Pro 8000
2018, P.O.A.
-
T7.200 Auto Command CVT
Gebruikt, € 69.750
-
Iseki SXG15H
2009, P.O.A.
Weer
-
Zaterdag19° / 6°5 %
-
Zondag19° / 7°0 %
-
Maandag20° / 6°10 %