Supermarkten rekenen op hogere paasomzet
Supermarkten rekenen dit jaar op een hogere paasomzet. De boodschappen tijdens Pasen brengen naar verwachting 776 miljoen euro op, wat 1,5 procent meer zou zijn dan een jaar eerder. Dat meldt marktonderzoeker GfK.

De stijging is te danken aan de luxere varianten van de eigen merken van de supers, zoals AH Excellent, PLUS Moment en Lidl Delicieux. Maar ook van de gewone eigen merken wordt veel verwacht.
Gourmetschotels en buitenlandse kazen
Gourmetschotels en buitenlandse kazen zullen dit jaar minder populair zijn. Die plekken in de top 15 van populairste productgroepen worden ingenomen door bakproducten en rundvlees.
De lijst wordt aangevoerd door paasbrood, toastjes, ijsdesserts, voorgebakken brood en bakjes met bijvoorbeeld huzarensalade.
In februari steeg de totale supermarktomzet met 1,8 procent naar bijna 2,6 miljard euro. Er werd minder verdiend per kassabon, maar dat werd gecompenseerd doordat er vaker boodschappen werden gedaan.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X380 (MM) #692958
Gebruikt, € 6.793
-
New Holland TS135A
2004, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X350R (KK) #31282
Gebruikt, € 6.966
-
New Holland T5.95 DualCommand
2012, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Dinsdag17° / 11°40 %
-
Woensdag21° / 8°10 %
-
Donderdag27° / 11°10 %