Meerwaarde+met+project+%27Be+good+%26amp%3B+sell+it%27
Nieuws
© biologische melk

Meerwaarde met project 'Be good & sell it'

Veehouders die duurzaam willen produceren en hun investering daarbij in de markt terug willen verdienen, kunnen meedoen met programma 'Be good & sell it'. Dat is een initiatief van Wageningen UR Livestock Research en LTO.

Daarbij kunnen veehouders samen met experts de mogelijkheden voor hun product verkennen. Het eindresultaat van dit traject is een eigen businessmodel. Be good & sell it start in 2015 en 2016 in tien netwerken, met vier tot acht veehouders per netwerk.

Deelnemers werken aan eigen plan onder begeleiding van een coach. Zij maken onderdeel uit van een kleine groep met collega-veehouders waarmee wordt gespard. Verder vinden er individuele gesprekken plaats met een coach en experts.

Cruciale kernpunten

Ondernemers krijgen inzicht in de cruciale kernpunten om de stap te kunnen maken naar een duurzaam en rendabel marktconcept. Een specialist of potentiële marktpartij beoordeelt het businessmodel.

Het eindresultaat is een businessmodel dat past bij het bedrijf, de persoonlijke ambitie en kwaliteiten.

De deelnemers hebben op hun bedrijf al stappen gezet in verduurzaming of daar de mogelijkheden voor verkend. Zij maken tijd vrij voor de ontwikkeling van het businessmodel en werken thuis aan individuele opdrachten.

Intakeformulier

De deelnemers betalen 750 euro exclusief btw voor begeleiding en advies in dit traject. Tot 16 maart kan het intakeformulier worden ingevuld.

Op basis van het aanmeldformulier worden veehouders uitgenodigd voor een intakegesprek die tussen 23 maart en 3 april gaan plaatsvinden. De eerste groepsbijeenkomsten van de netwerken zijn in april 2015.

Bekijk meer over:

Weer

  • Dinsdag
    8° / 3°
    50 %
  • Woensdag
    8° / 2°
    20 %
  • Donderdag
    11° / 6°
    50 %
Meer weer