NAO start ‘hippe piepercampagne’
Met de campagne Power to the Pieper nemen 29 aardappelbedrijven via NAO het initiatief om de aardappelconsumptie een boost te geven.
Haijo DoddeDe campagne startte deze week met de lancering van een promotiefilm. Dat gebeurde tijdens een evenement in het Rijksmuseum in Amsterdam waarbij diverse foodbloggers aanwezig waren.
De boodschap van de video is dat de aardappel niet oubollig is en ruimschoots kan concurreren met allerlei exotische voedingsproducten. ‘Belangrijke doelgroep zijn jonge gezinnen’, zegt Arend Zeelenberg, die namens de Nederlandse Aardappelorganisatie (NAO) projectleider is van Power to the Pieper.
Zeelenberg meldt dat de campagne een initiatief is van 29 aardappelbedrijven die lid zijn van NAO en samen goed voor 80 tot 90 procent van de verse aardappelmarkt in Nederland. Deze bedrijven stellen een jaarbudget van 230.000 euro beschikbaar.
Naast de videofilm is het de bedoeling dat aardappelen eind februari via de campagne een prominente plaats krijgen in supermarkten met herkenbare stickers. Verder komen er billboards in steden om aandacht te vragen voor de aardappel en borden bij boeren in aardappelpercelen.
‘Het is uniek dat deze bedrijven samen dit initiatief nemen om de terugloop van de aardappelconsumptie te keren’, vindt Zeelenberg. ‘Het idee is ontstaan vanuit een promotiewerkgroep van NAO met diverse marketeers uit de sector.’
Komende zomer breidt het aantal promotieactiviteiten uit, bijvoorbeeld in de vorm van radiocommercials. ‘Voor aanvullende financiering ligt een aanvraag voor extra steun in Brussel bij de EU.’
Met de videofilm heeft de campagne in elk geval een vliegende start gemaakt. Zeelenberg vertelt dat de film op de eerste dag zeker 4.500 keer bekeken is. ‘Als we onze monitoring voor social media mogen geloven, dan hebben bijna 1 miljoen mensen een bericht gezien over Power to the Pieper. Onder meer Ranomi Kromowidjojo heeft een tweet over de campagne verstuurd naar 80.000 volgers. Dat helpt wel.’
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere - 5125R + voorlader
2019, € 73.000
-
Stiga GYRO 700-E
Nieuw, P.O.A.
-
Stiga TORNADO 398
Nieuw, € 2.479
-
Fella 1452 zijafleg hark
2018, P.O.A.
Vacatures
Redacteur Regio Midden-Nederland
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Redacteur Veehouderij
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Sales Adviseur - Melkveehouderij en Gemengd Bedrijf
VOSSEN LABORATORIES Int. B.V. - NL
(Junior) toezichthouder Milieu Glastuinbouw
omgevingsdienst Haaglanden - Den Haag
Grondwerker / Vakman Infra
Boskalis - NL
Weer
-
Vrijdag14° / 7°70 %
-
Zaterdag15° / 7°70 %
-
Zondag15° / 5°20 %