Nederlandse tuinbouwpromotie in Californië

Het Smaakteam Bleiswijk van Wageningen UR Glastuinbouw trok vorige week veel aandacht met de presentatie Holland Flavour Lab op de groenten- en fruitbeurs PMA Fresh Summit in Annaheim, Californië.

Nederlandse+tuinbouwpromotie+in+Californi%C3%AB
© Wageningen UR Glastuinbouw

'Het ministerie van Economische Zaken had ons gevraagd het Holland Paviljoen te versterken met een presentatie. Vanwege de Ruslandcrisis is aandacht voor nieuwe markten hard nodig', stelt Wouter Verkerke van het Smaakteam Bleiswijk.

Het Holland Flavour Lab is een samenwerking van het Wageningen UR Glastuinbouw, GroentenFruit Huis, Holland Fresh Group en het Ministerie van EZ.

Smaak

Holland Flavour Lab bracht op een speelse manier duurzaam geproduceerde en super smakende groenten uit Nederland onder de aandacht. ‘We kregen louter heel enthousiaste reacties op deze Nederlandse aandacht voor het aspect smaak', vertelt Verkerke.

De bezoekers konden in de stand van Holland Flavour Lab een 'Orange Flavour Quiz' doen, waarbij ze konden raden van welk product ze een slow juice sapje proefden.

Kansen

Naast de grote Nederlandse tuinbouwtoeleveranciers waren ook veel grote afzetpartijen aanwezig op de beurs die 22.000 bezoekers trok. Volgens Verkerke liggen er veel kansen voor het Nederlandse glastuinbouwcluster in Noord-Amerika.

‘Al maken allerlei handelsbeperkingen de export naar Amerika niet eenvoudig.'

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    10° / 6°
    70 %
  • Zaterdag
    10° / 5°
    30 %
  • Zondag
    11° / 2°
    30 %
Meer weer