'Vaasleven bloemen moet langer'
Het vaasleven van bloemen moet langer. Dat is één van de conclusies die ABN Amro trekt na onderzoek onder consumenten.

Gemiddeld verwachten consumenten dat bloemen ruim negen dagen goed blijven in de vaas. De meeste versgaranties bieden echter zeven dagen, merkt ABN Amro op in het rapport 'Kleurrijke kansen voor de sierteeltketen'.
'Dit is een mismatch waardoor de consument al start met een teleurstelling', zegt Jan de Ruyter, sectormanager Plantaardige Sectoren bij de bank.
Meer samenwerking
De Ruyter meent dat de sierteeltsector door de keten efficiënter in te richten en meer oog te hebben voor versheid zijn positie kan verbeteren. Daarvoor is betere samenwerking nodig.
Verder zou bij bloemenverkoop dynamic pricing kunnen worden gehanteerd. Hoe langer de bloemen in het schap staan, des te lager de prijs. Consumenten betalen op deze wijze naar de duur van het vaasleven.
Doelgroepen
ABN Amro raadt de sierteeltsector verder aan meer te doen met doelgroepen.
Het aankoopgedrag van mannen is bijvoorbeeld anders dan dat van vrouwen, is uit het onderzoek gebleken. Veel bedrijven maken al onderscheid in doelgroepen. De sierteeltsector nog te weinig, aldus de bank.
Het rapport 'Kleurrijke kansen voor de sierteeltketen' is vandaag in Schipluiden gepresenteerd.
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners


Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Pottinger Novacat 305 3-puntsmaaier
Gebruikt, P.O.A.
-
ST1620
Gebruikt, € 2.500
-
Valtra Q305 trekker
Gebruikt, P.O.A.
-
Valtra A114
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Vrijdag31° / 17°20 %
-
Zaterdag29° / 19°55 %
-
Zondag22° / 14°20 %