Veiling is vooral sectororganisatie

Bloemenveiling FloraHolland is vooral belangrijk als sectororganisatie en belangenbehartiger.

Dat blijkt uit onderzoek dat FloraHolland heeft gehouden onder leden en ketenpartijen om de nieuwe strategie te kunnen bepalen. Die stippelt het bedrijf uit onder de naam FloraHolland 2020.
De veiling heeft zich bij het onderzoek afgevraagd wat het bedrijf bijzonder maakt en welke rollen het in de toekomst kan vervullen.
FloraHolland scoort ook hoog als marktplaats, logistieke dienstverlener en financiële dienstverlener, toont het onderzoek eveneens.
De ondervraagden gaven verder aan dat de bloemenveiling als marktplaats beter kan presteren. Het bedrijf zou internationale vraag en aanbod meer kunnen verbinden.
Verder zou de veiling een gebruiksvriendelijk virtueel afzetsysteem moeten ontwikkelen. De geënquêteerden verlangen daarnaast van FloraHolland dat het voorkomt dat afzetsystemen binnen de sector versnipperen.

mindere score

FloraHolland scoort minder goed in haar rollen als marktpartij, marktkenner, marketingbureau en innovator van bloemen en planten. Op deze punten blijft de onderneming achter bij de verwachtingen.
Het strategietraject van de bloemenveiling is in april gestart. Het onderzoek was onderdeel van de eerste fase hiervan.

Weer

  • Zondag
    14° / 8°
    60 %
  • Maandag
    14° / 10°
    70 %
  • Dinsdag
    15° / 8°
    20 %
Meer weer