Elk segment zijn eigen marktbenadering
VGB probeert de consumentengroepen voor bloemen in planten in omliggende landen te definiëren om op basis daarvan de marketing af te stemmen.

Voor bloemen en planten is eerder een onderzoek uitgevoerd naar marktsegmenten in Duitsland, Frankrijk, Nederland, Verenigd Koninkrijk en Noord-Italië.
Dat onderzoek wordt nu geactualiseerd en uitgebreid naar Rusland, Polen en Zweden.
Marketinginstrument
Het onderzoek naar de marktsegmenten is een initiatief van de groothandel in bloemen en planten VGB in samenwerking met het Duitse onderzoeksbureau Sinus. BureauSierteelt.nl ontwikkelt voor elk gedefinieerde consumentengroep een marketinginstrument.
De resultaten van het onderzoek worden verwacht in oktober en komen voor de hele handelssector beschikbaar. De financiering gebeurt vanuit het 'Handelsfonds' met daarin nog gelden die beschikbaar zijn uit het budget van Productschap Tuinbouw.
Zeven segmenten
In eerder onderzoek definieerden de onderzoekers van Sinus zeven segmenten voor de internationale sierteeltmarkt. Dat varieerde van statuszoekers met ambitie tot gezellige gezinsmensen en van duurzaamheidfreaks tot burgers met traditionele leefgewoontes.
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners


Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Lemken Cultivator Karat 9/300 (MM) #25097
Gebruikt, P.O.A.
-
Valtra T162e Versu
Gebruikt, P.O.A.
-
Massey Ferguson 5612 Dyna-4 "EF"
2015, € 44.000
-
Vicon Schudder Fanex 1124C Schudder (LH) #19165
Gebruikt, € 19.500
Vacatures
Communicatiestrateeg
Marb Consultancy BV - Markelo, Hof Van Twente
Adviseur Landelijk Gebied
Marb Consultancy BV - Markelo, Hof Van Twente
Specialist grondverwerving
Waterschap Aa en Maas - 's-Hertogenbosch
(Aankomend) docent (-onderzoeker) voor de opleiding Innovatieve Plantenteelt
Hogeschool Van Hall Larenstein - Leeuwarden
TTW’er
TTW-Systeem B.V. - Sommelsdijk
Weer
-
Maandag28° / 19°35 %
-
Dinsdag27° / 16°20 %
-
Woensdag26° / 18°70 %