Supermarkt%3A+%27Anti%2DJumbo%2Dspotjes+doen+pijn%27
© Nieuwe Oogst

Supermarkt: 'Anti-Jumbo-spotjes doen pijn'

Supermarktketen Jumbo zei vanmorgen op Radio 1 veel last te hebben van de radiospotjes van Wakker Dier. In die commercials worden consumenten opgeroepen 'geen vreselijke plofkip meer te kopen' bij Jumbo, meldt de NOS.

'Natuurlijk hebben we daar last van. Uiterst vervelend. Het raakt ons ook echt. Ze raken mij in mijn hart als ik zoiets hoor', gaf Jumbo-topman Frits van Eerd in de uitzending toe.

De supermarktketen krijgt vragen van klanten, zowel via de Jumbo-consumentenservice als in de winkels. Maar van een omzetdaling zou geen sprake zijn.

Televisie

Van Eerd weet dat er partijen zijn die zich heel druk maken om dat goedkope vlees en vindt dat op zich goed voor de bewustwording van het publiek. Maar Van Eerd zegt tegelijkertijd dat het goedkope vlees blijft.

'Beleid is beleid. Vlees met een laagsteprijsgarantie is een belangrijke succesfactor voor ons', aldus Van Eerd.

Radiospotjes

Na de ruim vierhonderd radiospotjes van de afgelopen twee weken start de dierenwelzijnsorganisatie komend weekend een televisiecampagne tegen Jumbo en Albert Heijn. Die campagne duurt de hele komende maand.

Bekijk meer over:

Weer

  • Zondag
    7° / 3°
    10 %
  • Maandag
    6° / 0°
    10 %
  • Dinsdag
    6° / 1°
    10 %
Meer weer