Fedecom oneens met LTO over kentekening
'Alle partijen die betrokken zijn bij verkeersveiligheid zijn het erover eens dat kentekenen een belangrijk middel is om de verkeersveiligheid te verbeteren.'
Dat is de reactie van Gerard Heerink, directeur van de branchevereniging Fedecom, op de inzet van LTO om kentekening van landbouwvoertuigen te voorkomen.
Fedecom is ontstaan door een fusie van Centraal Orgaan Mechanisatiebedrijven (COM) en Federatie Agrotechniek.
Registreren
Registreren van bijvoorbeeld trekkers en hakselaars zou volgens LTO de verkeersveiligheid niet verbeteren, maar de administratieve lasten en kosten voor de boer wel verhogen.
Fedecom is het daar niet mee eens. In een ingezonden brief stelt Heerink dat Fedecom met kentekenen de juiste balans heeft gevonden tussen maatschappelijk en economisch belang.
‘Bij veiligheid speelt naast de vaardigheid van de bestuurder ook de technische staat en werking van het voertuig een bepalende rol’, stelt Heerink in de brief.
Kost geld
Feit is volgens Heerink dat Nederland een van de zeer weinig Europese landen is die geen registratie van landbouwmachines kent.
Kentekenen van landbouwvoertuigen kost geld. De kosten bij invoering zouden eenmalig rond de 1.000 euro kunnen liggen en na invoering stukken lager.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners


Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Tractor, compact 3038E (LH) #27652
Gebruikt, € 25.325
-
Pottinger schudder 8 elements HIT910
2008, P.O.A.
-
Iseki SXG15H
2009, P.O.A.
-
Veenhuis Combi 2000
2001, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Meewerkend voorman/-vrouw teelt
IBN - Beugen
Projectmedewerker biodiversiteit
Agrarische Natuurvereniging Oost Groningen - Vlagtwedde, Westerwolde
Medewerker Agrarisch Natuurbeheer
Agrarische Natuurvereniging Oost Groningen - Vlagtwedde, Westerwolde
Weer
-
Donderdag23° / 14°10 %
-
Vrijdag24° / 11°5 %
-
Zaterdag23° / 15°20 %