Novi-Pluim keert tweede nabetaling uit
Novi-Pluim keert vleeskuikenvermeerderaars een tweede nabetaling uit van 5 cent per geleverde kilo in 2013.
Doel van Novi-Pluim is maximale waarde toevoegen aan het hanen- en hennenvlees van uitgelegde vleeskuikenouderdieren.
De vermeerderaars ontvangen voor de hennen de marktprijs Barneveld plus 2 cent per kilo.
Boven verwachting
Met het vlees van ouderdieren kunnen Novi-Pluim en Slachterij Remkes inspelen op de vraag van klanten naar alternatieven voor regulier kuikenvlees zoals antibioticavrij vlees en streekproducten.
De afzet loopt volgens vermeerderaars boven verwachting. Uitbreiding van het aantal vleeskuikenouderdieren is gewenst.
Ontstaan
Novi-Pluim is ontstaan uit een project van LTO/NOP met financiering vanuit de drie regionale LTO organisaties; LTO-Noord, ZLTO, LLTB. Aanleiding was de toenmalige trend van steeds verder wegzakkende opbrengstprijzen van vleeskuikenouderdieren.
Novi-Pluim heeft nu ongeveer 40 procent van het aantal Nederlandse vleeskuikenouderdieren.
Bekijk meer over:
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners




Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Toro Z-master Pro 8000
2018, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X107 (BV) #48482
Gebruikt, € 2.999
-
Lemken Cultivator (geen schijveneg) Karat 10 (SO) #25212
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X590 (LH) #692969
Gebruikt, € 8.950
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Donderdag26° / 10°10 %
-
Vrijdag30° / 15°60 %
-
Zaterdag26° / 17°30 %