AH: 'Spijt van 2 procent-brief'

Albert Heijn (AH) heeft spijt van de 2 procent-brief die het bedrijf een jaar geleden naar leveranciers heeft gestuurd. Dat heeft Albert Levi, directeur marketing en format van Albert Heijn, gezegd.

Albert Heijn eiste destijds in een brief 2 procent korting van de leveranciers vanwege de overname van een pakket C1000-winkels. De korting zou binnen enkele weken worden verrekend.

De actie zorgde voor veel verontwaardiging bij leveranciers, consumenten en politici. Ook boeren en tuinders waren woest, waarop LTO in gesprek ging met het Ahold-concern. Uit deze gesprekken is een nieuwe samenwerking ontstaan.

Excuses

'Twee jaar geleden hebben we iets gedaan dat we beter niet hadden kunnen doen', erkent Levi, doelend op de brief. 'We hebben onze excuses gemaakt.'

'We hadden de brief niet naar onze boeren en tuinders gestuurd, maar die groep stond wel op de stoep.'

Bekijk meer over:

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    10° / 6°
    70 %
  • Zaterdag
    10° / 5°
    30 %
  • Zondag
    11° / 2°
    30 %
Meer weer