Goed imago Nederlands rundvlees
Nederlands geproduceerd rundvlees heeft een goed imago onder Nederlandse consumenten. Dat blijkt uit een enquête van studente Ellen Daanje.
De studente Dier en Veehouderij aan Van Hall Larenstein in Wageningen deed in opdracht van LTO-vakgroep Vleesveehouderij onderzoek naar de mogelijkheden om Nederlands rundvlees beter te vermarkten.
Ondanks dat het rundvlees verbonden wordt aan een hoge prijs, ziet de consument het als een product van goede kwaliteit dat bovendien gezond is en wordt geproduceerd onder goede dierenwelzijnsnormen.
Gering aanbod
Toch wordt niet veel Nederlands rundvlees verkocht. Dat heeft onder meer te maken met het geringe aanbod. Alleen een beperkt aantal kleinere supermarktketens, zoals Boni en Poiesz en slagers biedt actief Nederlands rundvlees aan.
Meer dan 80 procent van alle ondervraagden koopt rundvlees in de supermarkt. De belangrijkste redenen voor de aankoop zijn kwaliteit, prijs en dierenwelzijn.
Label of keurmerk
Van alle ondervraagden geeft 52 procent aan dat ze niet voor een specifiek label of keurmerk kiezen.
Daanje presenteert haar onderzoek woensdag 3 april tijdens symposium ‘Nederlands Rundvlees’. Aanmelden kan via edaanje@ltonoord.nl.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

Kverneland TA465 opraapwagen
1995, P.O.A.
-

JOHN DEERE X350 ZITMAAIER (ETT) #692326
Gebruikt, € 5.313
-

John Deere Z997R incl 72RD Maaidek (BIE) #690365
Gebruikt, P.O.A.
-

John Deere 7R290 Auto Power
2024, P.O.A.
Vacatures
Beleidsmedewerker Boomkwekerij
Royal Anthos - Hillegom
Teamleider teelt
IBN - Schaijk
Technisch Specialist
Pater Bloembollen - Spierdijk
Internationaal Accountmanager
Schaap Holland BV - Biddinghuizen
Stagiair(e) Redacteur Akker- en Tuinbouw
Nieuwe Oogst - NL
Weer
-
Dinsdag14° / 6°85 %
-
Woensdag12° / 8°90 %
-
Donderdag13° / 7°15 %










