Groei snackgroente veel groter dan snoep

De aankoop van snackgroente is van 2009 tot en met 2012 met 337 procent gestegen, terwijl de groei van snoep in de afgelopen vijf jaar met 16 procent is toegenomen. Dat blijkt uit gegevens van Studiecentrum Snacks en Zoetwaren.

Consumenten gaven in 2012 in de Nederlandse supermarkt in totaal voor ruim 27 miljoen euro aan snackgroente uit, geeft Productschap Tuinbouw aan.

Vooral snacktomaatjes zijn erg in trek bij de Nederlanders. Deze tomaatjes zijn goed voor 25 miljoen euro en daarmee 92 procent van de totale omzet van snackgroente.

Snacktomaatjes

De snacktomaatjes, in zakjes van 200 en 250 gram, maakten een groei door van twee miljoen stuks in 2009 naar ruim tien miljoen stuks in 2012. De snacktomaatjes verpakt in een emmer van 500 gram werden in 2011 geïntroduceerd.

De verkoop daarvan kwam in een jaar tijd uit op 1,7 miljoen stuks.

Komkommertjes

De vraag naar komkommertjes blijft stabiel. De minipaprika's kenden twee jaar geleden een kleine dip, maar de vraag naar dit gezonde tussendoortje nam vorig jaar beduidend toe.

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    14° / 7°
    70 %
  • Zaterdag
    15° / 7°
    70 %
  • Zondag
    15° / 5°
    20 %
Meer weer