Groei snackgroente veel groter dan snoep
De aankoop van snackgroente is van 2009 tot en met 2012 met 337 procent gestegen, terwijl de groei van snoep in de afgelopen vijf jaar met 16 procent is toegenomen. Dat blijkt uit gegevens van Studiecentrum Snacks en Zoetwaren.
Consumenten gaven in 2012 in de Nederlandse supermarkt in totaal voor ruim 27 miljoen euro aan snackgroente uit, geeft Productschap Tuinbouw aan.
Vooral snacktomaatjes zijn erg in trek bij de Nederlanders. Deze tomaatjes zijn goed voor 25 miljoen euro en daarmee 92 procent van de totale omzet van snackgroente.
Snacktomaatjes
De snacktomaatjes, in zakjes van 200 en 250 gram, maakten een groei door van twee miljoen stuks in 2009 naar ruim tien miljoen stuks in 2012. De snacktomaatjes verpakt in een emmer van 500 gram werden in 2011 geïntroduceerd.
De verkoop daarvan kwam in een jaar tijd uit op 1,7 miljoen stuks.
Komkommertjes
De vraag naar komkommertjes blijft stabiel. De minipaprika's kenden twee jaar geleden een kleine dip, maar de vraag naar dit gezonde tussendoortje nam vorig jaar beduidend toe.
Bekijk meer over:
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X350 (WD) #692271
Gebruikt, P.O.A.
-
Lely Splendimo 320MC
2008, P.O.A.
-
Gebruikt, P.O.A.
-
New Holland T4.85
2016, P.O.A.
Vacatures
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Maandag23° / 11°10 %
-
Dinsdag23° / 8°10 %
-
Woensdag21° / 9°5 %