Virtuele supermarkt op Grüne Woche
Wageningen UR is op de Grüne Woche in Berlijn aanwezig met een virtuele supermarkt. Daarmee is het koopgedrag van consumenten te onderzoeken.
In de virtuele supermarkt kunnen proefpersonen ‘winkelen’ op drie grote plasma-schermen. Alles in deze supermarkt is aan te passen: van de schapindeling tot het productaanbod.
Wageningen UR onderzoekt met het instrument onder meer welke invloed de indeling van de supermarkt heeft op de keuze van consumenten voor gezonder en duurzamer geproduceerd voedsel.
Testen producten
De virtuele supermarkt kan door bedrijven ook worden gebruikt om bijvoorbeeld te testen hoe consumenten reageren op een nieuw, nog niet bestaand product.
Door middel van eye-tracking is te registreren hoe de consument reageert op bijvoorbeeld advertenties, verpakkingen, logo’s en prijzen. Daarnaast wordt bijgehouden hoe de consument door de winkel loopt en hoe het aankoopgedrag is.
Vakbeurs in Berlijn
Wageningen UR neemt op uitnodiging van het ministerie van Economische Zaken deel aan de Grüne Woche. De vakbeurs in Berlijn over voeding en land- en tuinbouw is van 18 tot 27 januari.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
T7.200 Auto Command CVT
Gebruikt, € 69.750
-
John Deere Tractor, compact 3038E met 300e voorlader (RL) #27662
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Tractor, compact 1026R met 120R voorlader (HA) #27531
Gebruikt, € 22.980
-
Vicon Schudder FANEX 1564 C QUICK SET (BS) #25969
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Redacteur
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Leidinggevende Agroteam
Royal HZPC Group B.V. - Mitselwier
Specialist gewasverzorging
Syngenta Seeds - Zeewolde
Medewerker Mechanisatie
Syngenta Seeds - Zeewolde
Docent-Onderzoeker Innovatieve Plantenteelt
Hogeschool Van Hall Larenstein - Leeuwarden
Weer
-
Woensdag9° / 2°70 %
-
Donderdag10° / 3°70 %
-
Vrijdag11° / 2°50 %