Virtuele supermarkt op Grüne Woche
Wageningen UR is op de Grüne Woche in Berlijn aanwezig met een virtuele supermarkt. Daarmee is het koopgedrag van consumenten te onderzoeken.
In de virtuele supermarkt kunnen proefpersonen ‘winkelen’ op drie grote plasma-schermen. Alles in deze supermarkt is aan te passen: van de schapindeling tot het productaanbod.
Wageningen UR onderzoekt met het instrument onder meer welke invloed de indeling van de supermarkt heeft op de keuze van consumenten voor gezonder en duurzamer geproduceerd voedsel.
Testen producten
De virtuele supermarkt kan door bedrijven ook worden gebruikt om bijvoorbeeld te testen hoe consumenten reageren op een nieuw, nog niet bestaand product.
Door middel van eye-tracking is te registreren hoe de consument reageert op bijvoorbeeld advertenties, verpakkingen, logo’s en prijzen. Daarnaast wordt bijgehouden hoe de consument door de winkel loopt en hoe het aankoopgedrag is.
Vakbeurs in Berlijn
Wageningen UR neemt op uitnodiging van het ministerie van Economische Zaken deel aan de Grüne Woche. De vakbeurs in Berlijn over voeding en land- en tuinbouw is van 18 tot 27 januari.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Fendt 313 Vario S4 Profi Marge !!!
2017, P.O.A.
-
SOLIS SOLIS 26
2022, P.O.A.
-
Lely Splendimo 280MC (540rpm)
2018, € 15.120
-
Valtra T162e Versu
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Dinsdag23° / 10°10 %
-
Woensdag21° / 9°10 %
-
Donderdag20° / 9°10 %