Campagne tegen plofkip bij AH en Jumbo
Wakker Dier voert vanaf vandaag campagne tegen de verkoop van plofkip bij Albert Heijn (AH) en Jumbo. Dat doet de dierenorganisatie via advertenties, radio- en tv-commercials en posters.
Het gaat volgens Wakker Dier om de grootste campagne in haar geschiedenis.
Albert Heijn en de Jumbo verkopen samen meer dan de helft van alle plofkip die via de kassa's van de supermarkten wordt verkocht, stelt Wakker Dier. Dit aandeel is sterk gegroeid, mede door het vele gestunt met kip van Albert Heijn, constateert de organisatie.
Beter Leven ster
Wakker Dier wil dat beide supermarktorganisaties de plofkip vervangen door kip met minimaal 1 Beter Leven ster van de Dierenbescherming.
Deze kip is enkele dubbeltjes duurder, maar heeft een overdekte uitloop, meer ruimte, groeit langzamer en heeft daardoor veel minder last van de welzijnsproblemen waar de plofkip mee kampt.
Een volledige overstap van plofkip naar sterkip is mogelijk voor 2015.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Massey Ferguson 6S.165 Dyna-6 "Efficient"
Nieuw, P.O.A.
-
Stiga PARK 500 WX
Nieuw, P.O.A.
-
Deutz-Fahr 4070 E
Gebruikt, P.O.A.
-
Case IH PUMA 200 CVX DRIVE
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Sales Adviseur - Melkveehouderij en Gemengd Bedrijf
VOSSEN LABORATORIES Int. B.V. - NL
Specialist gewasverzorging
Syngenta Seeds - Zeewolde
Medewerker Mechanisatie
Syngenta Seeds - Zeewolde
Docent-Onderzoeker Innovatieve Plantenteelt
Hogeschool Van Hall Larenstein - Leeuwarden
Deskundig lid voor de pachtkamer
Rechtbank Oost-Brabant - ’s-Hertogenbosch
Weer
-
Zondag11° / 1°30 %
-
Maandag10° / 0°20 %
-
Dinsdag10° / -1°20 %