Supermarktketen Jumbo zet boeren en telers in de schijnwerpers
Supermarktketen Jumbo heeft het platform '(H)eerlijk van Dichtbij' gelanceerd. Volgens het bedrijf staat het platform vol achtergrondverhalen van boeren en telers, inspiratie en recepten en is het bedoeld om de boeren met wie de supermarkt samenwerkt in de schijnwerpers te zetten.

'Want achter elk vers product in de schappen zit een bijzonder verhaal – mensen die met passie, vakmanschap en oog voor de toekomst werken aan lekker eten van dichtbij', meldt Jumbo in een toelichting. De retailer betrekt in het seizoen 75 procent van de verse producten die ze verkoopt van bijna 650 Nederlandse boeren en tuinders. Vaak gaat het om familiebedrijven, zoals Jumbo zelf ook is.
Tim Hehenkamp, directeur Category Management bij Jumbo: 'Als familiebedrijf zijn we er voor de huidige en toekomstige generaties. We doen er alles aan het goed te doen voor mens, dier en natuur. Samen gaan we voor beter. Met onze klanten, collega's, ondernemers en partners willen we echt het verschil maken. Dat doen we onder andere door het merendeel van ons versproducten van dichtbij te halen.'
Echt mensenwerk
Volgens Hehenkamp merkt Jumbo regelmatig dat klanten de herkomst van producten niet kennen en niet weten wat er allemaal komt kijken bij het eten dat we op ons bord hebben. 'Dat het echt mensenwerk is waar veel ondernemerschap bij komt kijken. De verhalen achter het product, van boeren en telers, krijgen helaas nog te weinig aandacht. Daar willen we graag verandering in brengen. Want we zijn trots op onze boeren en telers uit eigen land, die vol passie zijn over hun (familie)bedrijf. Die trots krijgt een podium in verhalen over bijvoorbeeld Nederlands rundvlees, melk direct van de boerderij van boer Kees of over de teelt van aubergines en edamameboontjes van eigen bodem en nog veel meer.'
Het platform '(H)eerlijk van Dichtbij' is sinds 1 juli te bezoeken. Hier ontdekken klanten en andere geïnteresseerden verhalen, recepten en achtergrondinformatie van de boeren en telers achter de Nederlandse versproducten van Jumbo. Dit seizoen wordt afgesloten met een oogstfeest op 14 augustus, waarbij deze agrariërs extra in de schijnwerpers worden gezet. Tijdens de Week van Ons Eten van 4 tot en met 11 oktober, waarvan Jumbo een van de partners is, krijgt de aandacht voor de boerenverhalen een vervolg.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Lely Hibiscus 765 SD
2012, P.O.A.
-
Kuhn GF8501 schudder
2006, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X380 (MM) #692960
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Tractor 6090M (SB) #691713
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Meewerkend voorman/-vrouw teelt
IBN - Beugen
Projectmedewerker biodiversiteit
Agrarische Natuurvereniging Oost Groningen - Vlagtwedde, Westerwolde
Medewerker Agrarisch Natuurbeheer
Agrarische Natuurvereniging Oost Groningen - Vlagtwedde, Westerwolde
Weer
-
Woensdag31° / 18°65 %
-
Donderdag23° / 15°20 %
-
Vrijdag24° / 11°15 %