ZLTO, LLTB en veevoerbedrijven starten radiocommercial over bestaansrecht boer

ZLTO, LLTB en veevoerbedrijven Voergroep Zuid, Vitelia en Fransen Gerrits starten volgende week met een reclame op de landelijke radio. In de commercial vragen ze aandacht voor het bedreigde bestaansrecht van boeren en tuinders.

ZLTO%2C+LLTB+en+veevoerbedrijven+starten+radiocommercial+over+bestaansrecht+boer
© Jasper Schel

De landelijke publiekscampagne 'Geef boeren toekomst' is gericht op de burger. De land- en tuinbouwbouworganisatie en veevoerleveranciers willen naar eigen zeggen burgers laten zien dat de 'alledaagse, eerlijke Nederlandse producten' bedreigd worden door onder andere de stikstofaanpak.

Naast een radiocampagne is een website gelanceerd. Ook kunnen mensen een ringtone uit de commercial of poster downloaden en worden stickers verspreid.


'Toekomst staat op het spel'

ZLTO komt met de campagne omdat de toekomst van de land- en tuinbouw op het spel staat, zei ZLTO-directeur Kathleen Goense onlangs in Nieuwe Oogst.

'Het is de stapeling van richtlijnen en regelgeving. Dan hebben we het niet alleen over de onhaalbare doelstellingen van de stikstofplannen, maar ook over de Kaderrichtlijn Water met het zevende actieprogramma Nitraatrichtlijn en niet te vergeten de klimaatbrief die na de zomer wordt verwacht', legt Goense uit.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Dinsdag
    13° / 9°
    80 %
  • Woensdag
    13° / 7°
    70 %
  • Donderdag
    14° / 9°
    70 %
Meer weer