Multinationals sluiten pact tegen negativisme
FrieslandCampina en Unilever maken onderdeel uit van een pact dat een positiever beeld van de Nederlandse economie wil promoten. Samen met Philips, Ahold en Shell ageren de levensmiddelenproducenten tegen populisme en negativisme.
De vijf multinationals riepen zaterdag in Het Financieele Dagblad andere bedrijven en burgers op zich achter het initiatief te scharen. De Nederlandse economie kan volgens deze grote concerns profiteren van vijf grote mondiale problemen: voedselproblematiek, (drink)watermanagement, vergrijzing, urbanisatie en de overgang naar duurzame energie.
Het pact heeft de slogan 'Global Problems, Dutch Solutions' meegekregen. De bedrijven willen in aanloop naar de verkiezingen een discussie aanzwengelen over waar voor Nederland de grote kansen liggen in de wereldeconomie.
Beter verkopen
Een van de onderdelen van het pact is dat Nederland zich beter moet gaan verkopen in de wereld, zegt Jan Zijderveld, directeur Europa van Unilever, in de Volkskrant.
'Duitsland is bekend om de auto-industrie, Parijs om de mode, Silicon Valley om de mogelijkheden rond internettechnologie, maar weet de wereld ons net zo makkelijk te vinden voor oplossingen rond watermanagement en over voedingsproblematiek?'
Bekijk meer over:
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

7635
Gebruikt, € 17.500
-

Fendt 313 Vario S4 Profi Marge !!!
2017, P.O.A.
-

Honda HF2417K4 HB
2018, P.O.A.
-

Lely Splendimo 320FC Frontmaaier
2015, P.O.A.
Vacatures
Beleidsmedewerker Boomkwekerij
Royal Anthos - Hillegom
Teamleider teelt
IBN - Schaijk
Technisch Specialist
Pater Bloembollen - Spierdijk
Vacature veldmedewerker Agrarisch Natuur en Landschapsbeheer (ANLb)
BoerenNatuur Brabant Oost - NL
Internationaal Accountmanager
Schaap Holland BV - Biddinghuizen
Weer
-
Zaterdag12° / 7°95 %
-
Zondag11° / 7°95 %
-
Maandag11° / 6°90 %











